Gierik gaat vreemd

Omschrijving

Overspel: het klinkt als een overtreding in je favoriete balsport. En op een wrede manier is het toch een verdomd intrigerend gegeven, want het gaat gepaard met verloren idealen, met spanning, met verdriet, met verleiding. Daarom dat Gierik & NVT er één van haar themanummers aan wijdt. En jou daar graag bij verleidt.

 

Want we organiseren er meteen ook een schrijfwedstrijd rond, waarbij we gecharmeerd willen worden door jouw overspelige inzending. En dat voor zowel poëzie als proza.

 

Wat wij de winnaars graag aanbieden is, om te beginnen, publicatie van je inzending in Gierik & NVT, een literair tijdschrift dat al meer dan dertig jaar bestaat. Daarnaast krijg je persoonlijke feedback op je inzending door één van onze redacteurs, iets waar je schrijven enkel sterker van kan worden. Ten slotte word je uitgenodigd om je werk voor te dragen op de presentatie van het Overspelnummer in maart 2015. Ook daarvoor krijg je eerst input van een redactielid met veel kennis van voordrachtkunst.

 

Kruip dus niet in je pen – want het is geen zicht – maar schrijf vooral een tekst die ons omver blaast, of net ons stil maakt; ons verplettert, of ons verlicht; ons doet lezen, of misschien wel doet schrijven. Het experiment hoef je daarbij overigens niet te schuwen, want voor de inzendingen geldt hetzelfde als voor de redactieleden van Gierik & NVT: er mag een hoek af zijn, zolang het maar wérkt.

 

En nu maar schrijven – het spel is nog lang niet over!

Concreet:

 

- Proza: je stuurt een tekst in van maximum drieduizend woorden.

- Poëzie: je stuurt maximum twee gedichten in, telkens van maximum vijfentwintig regels.

- Voor zowel proza als poëzie gaat het enkel om teksten die nog niet eerder werden gepubliceerd (op Azertyfactor na).

- De tekst moet passen binnen het thema ‘Overspel’. Of dat nu om fysiek overspel gaat, of dat je tekst literair overspel pleegt, of hoe je het ook invult, dat laten we graag aan jou over.

www.facebook.com/GierikNvt

www.gierik-nvt.be


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.