Fakeboek: word één van de personages

Omschrijving

De laatste jaren zijn we allemaal op een nieuwe manier gaan lezen. Nieuwsfeeds op Facebook en Twitter met gefragmenteerde korte berichten vormen onze dagelijkse lectuurkost. 'Wat als we literatuur en schrijven eens gaan benaderen vanuit die invalshoek?’ vroegen wij ons af. Ons nieuwe schrijfproject Fakeboek was geboren. Een fictief sociaal netwerk waar schrijvers personages kunnen creëren en door middel van statusupdates, inclusief linkjes, foto’s, video’s en direct messages, een verhaal tot stand kunnen brengen.

De voorbije weken experimenteerden Ivo Victoria en Carmien Michels met deze nieuwe vorm. Om een en ander verder te perfectioneren zijn we nu op zoek naar een vijftal schrijvers die hun eigen verhaal willen gaan maken. Hoe? Welnu, op Fakeboek.be vind je momenteel het verhaal Cinque Terre Blues waaraan Ivo Victoria en Carmien Michels (nog steeds) schrijven.


Neem een kijkje in de hoofden van de personages en kies in welk personage jij voor een week zou willen leven. Dit kan een van de hoofdpersonages zijn, maar ook een nevenpersonage. Stuur ons in wiens huid jij wilt kruipen en schets kort (max. 500 woorden) wat hij of zij door jouw ingrepen zal beleven. Je verhaal mag uiteraard voortgaan op de verhaallijn die er al is, maar het mag het ook een hele andere wending geven.


Ivo en Carmien selecteren de beste inzendingen en geven tips en feedback tijdens het schrijven op Fakeboek.be. Hoe de andere personages op dat moment evolueren en hoe jouw personage daarop zal reageren, weten we natuurlijk nog niet...

www.fakeboek.be


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.