Waarom schrijf jij?

Omschrijving

Waarom schrijf jij? Wat vind je zo leuk aan schrijven? Hoe komt het dat jouw vingers beginnen te jeuken als je de SCHRIJF-brochure, het overzicht van schrijfcursussen en -wedstrijden in Vlaanderen en Nederland, openslaat?

 

Beschrijf in 1500 tekens waarom jij een 'schrijver' bent. Post je tekst voor 15 november 2015. Creatief Schrijven vzw publiceert de beste tekst in de volgende editie van SCHRIJF die eind december verschijnt op 4000 exemplaren.

 

Tel het aantal tekens in Word voor je de tekst oplaadt op Azertyfactor.

 

 

Julie Beirens won de wedstrijd.

 

Ik begon te schrijven toen de batterijen van mijn vibrator leeg waren. Het regende alsof Jezus embryonale mollen aan het baren was. En ik was te lui om naar de winkel te gaan en daarna mijn masturbatierondje verder te zetten. Geef toe dat de goesting over is als je je voelt als een kruising tussen een dwaler en een uitgeregende chihuahua. Die herfstdag was het moment waarop ik voor het eerst een pen in mijn hand nam. En ik schreef. Dat de zee blauw is en dat ik ontzettend van hem hou. Er was ook iets over de kou in dat gedicht. Ook al was het een vier-op-tien-schoolgedichtje en kreeg ik vast geen goede resultaten van de lerares. Toch voelde het als zelfbevrediging. En bleef ik schrijven aan het tempo waarop een vrouw met een chocoladeverslaving bijkomt in gewicht. Denkende aan de regenachtige dag en het bevredigde gevoel na m’n eerste gedicht, kon ik niets anders doen dan dit gevoel blijven opwekken. Schrijven tot mijn handen blaren kregen. Tot de aarde niet meer rond de zon draaide, maar rond het alfabet. Woorden bedenken tot Mendeljev zijn tabel in poëzie verandert. En Hitler geen Joden maar writersblocks verdreef.

 

Nu kan ik mezelf in dezelfde categorie classificeren als de pornoverslaafde en chocoladefreak. Of als de dwangneuroot die het alfabet genadeloos moet toepassen om toch te voelen dat hij bestaat. Neen, schrijven is niet zo gezond. En gelukkig bestaat er geen kuur tegen.

 

Trouwens, de vibrator heeft nooit nieuwe batterijen gekregen.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.