Stand up and write

Omschrijving

De redactie selecteerde "de intrigerende, tragikomische tekst" 'De zin in de onzin' van William Roelant en publiceerde de inzending in het zomernummer van Gierik & NVT.

 

www.gierik-nvt.be

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Geef jij je graag op humoristische wijze bloot? Leg jij met een grap een vinger op een zere plek in de samenleving? Kortom, zit er een stand-up comedian in jou? Gierik & NVT wil je stem graag horen.

 

De tijd waarin comedians zich alleen op een podium thuis voelen, behoort tot het verleden. Wim Helsen en Wouter Deprez breken de grenzen tussen comedy en literatuur af. Ze gooien niet alleen dvd’s van een zaalshow op de markt, maar schrijven ook boeken.

 

Op een podium gebruik je een tekst, lichaam en stem om het publiek aan het lachen te krijgen, in de literatuur heb je enkel woorden op een wit blad. Grappig zijn op papier, het is niet iedereen gegeven. Zelfs ervaren auteurs bijten er hun tanden op stuk. Maar als het lukt, ligt de lezer een pointe lang aan je voeten.

 

Voor het zomernummer van 2016 is het literaire tijdschrift Gierik & NVT op zoek naar teksten over of met humor. Vertel ons waarom iets grappig is of waarom niet. Mogen we met alles lachen of zijn er (on)uitgesproken grenzen? Of heb jij een pen waar humor in zit? Niet twijfelen, gewoon meedoen. Doe ons grinniken, glim- of schaterlachen. Gierik & NVT wil zich dit najaar warmen aan jouw goed gevoel voor humor.

 

Genre: proza

Thema: humor

Deadline: 15 december

Maximum aantal woorden: 2 000

Prijs: redactionele begeleiding en een publicatie in Gierik & NVT

 

Blijf op de hoogte via www.gierik-nvt.be.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.