Gezocht: verhalen om te vertellen

Omschrijving

ZOEKERTJE

Chris Lomme gaat op zoek naar verhalen voor haar cursisten van het ‘Atelier vertellen’, georganiseerd door Zinnema. Schreef jij een verhaal dat erom smeekt verteld te worden? Neem dan deel aan deze schrijfkans en wie weet wordt jouw verhaal binnenkort verteld tijdens een van de voorstellingen van ‘ ’t Goudblommeke vertelt’ in Brussel.

 

We zoeken hedendaagse verhalen die geschikt zijn voor een volwassen publiek. Het verhaal is beklijvend, emotioneel, subtiel humoristisch of …  Sprookjes zijn uitgesloten.

 

Elke vertelling duurt 10 minuten. Zorg er daarom voor dat je tekst niet langer is dan 1200 woorden. Tel het aantal woorden na in Word vooraleer je jouw tekst post.

Wordt jouw verhaal gekozen? Dan word je vermeld in de communicatie en het programma van ‘ ’t Goudblommeke vertelt’. Je ontvangt een persoonlijke uitnodiging voor de voorstelling waarin jouw tekst wordt gebracht.

 

ATELIER VERTELLEN

 

Zinnema organiseert al enkele jaren een ‘Atelier vertellen’ o.l.v.  actrice en vertelster Chris Lomme en de jonge professionelen Jan Sas en Johannes Vanbinnebeek (De Kleine Academie). De cursisten worden individueel gecoacht om een verhaal te vertellen voor het publiek van het literair cafeetje Het Goudblommeke in Papier in Brussel.

 

VOORSTELLINGEN

 

De cursisten van het ‘Atelier vertellen’ palmen drie voorstellingen in van de literaire reeks ‘ ’t Goudblommeke vertelt’ in ‘Het Goudblommeke in Papier’ in Brussel.

Wordt jouw tekst geselecteerd? Dan vertellen de cursisten jouw verhaal op zondag 18 december 2016 (met gastvertelster: Reinhilde Decleir), 15 januari 2017 ( met gastverteller: Marc Didden) of 19 februari 2017 (gastverteller blijft nog een verrassing), telkens van 15 tot 17 uur. Muzikanten zorgen voor sfeervolle omkadering.

 

Informatie over het vertelprogramma ‘t Goudblommeke vertelt’ van het komend seizoen vind je vanaf 22 juni 2016 op www.zinnema.be. De sfeer kun je nu al opsnuiven: http://www.zinnema.be/events/t-goudblommeke-vertelt-04/.

 

ORGANISATOR

Zinnema – Open talentenhuis in Brussel, Veeweidestraat 24 – 26, 1070 Anderlecht
I.s.m. Geert Van Bruaene vzw, Cellebroersstraat 55, 1000 Brussel, Creatief Schrijven vzw, Waalsekaai 15, 2000 Antwerpen en OPENDOEK, Zirkstraat 36, 2000 Antwerpen.

 

Foto: Jimmy Kets

 


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.