Kortverhalenwedstrijd 2019

Omschrijving

 

Voor de biënnale schrijverswedstrijd wordt een nog niet gepubliceerd kortverhaal gevraagd van maximum 12.000 tekens – exclusief spaties – over een onderwerp naar keuze van de auteur.

De wedstrijd staat open voor Deinzenaars én niet-Deinzenaars.

Uiterlijk op 1 maart 2019 dient het verhaal te worden ingediend via www.deinze.be/kortverhalen

Elke auteur mag slechts één kortverhaal inzenden.

De Cultuurraad stelt een jury samen bestaande uit : mensen van de kerngroep van die raad + mensen uit de literaire wereld. De voorzitter van de jury wordt gekozen door de juryleden.

Er is een eerste prijs en er zijn 2 vermeldingen. De deelnemers worden verwacht aanwezig te zijn bij de bekendmaking van de juryuitspraak.

Leden van de jury kunnen niet aan de wedstrijd deelnemen.

De uitslag van de jury wordt bekend gemaakt op een publieke manifestatie. De voorzitter van de jury motiveert de beslissing van de jury en maakt de identiteit van de laureaten bekend. De uitspraak van de jury is bindend. Communicatie daarover is niet mogelijk. De werken worden niet terugbezorgd. Het copyright blijft bij de auteur. Door deel te nemen aan de wedstrijd verklaart men zich akkoord met het reglement.

De drie winnende verhalen worden in eigen beheer uitgegeven in een verhalenbundel die aan de aanwezigen op de publieke manifestatie wordt uitgereikt.

De jury behoudt zich het recht voor de prijs en/of de vermelding(en) niet toe te kennen.

De eerste prijs bedraagt 750 euro. De twee vermeldingen zijn elk goed voor 250 euro.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs 750 euro - 250 euro

Georganiseerd door Stad Deinze


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.