Write now! 2017

Omschrijving

Voorronden
Alle inzendingen voor Write Now! worden verdeeld over regionale voorronden, die in april en mei in heel Nederland en Vlaanderen zullen plaatsvinden. Iedere voorronde bestaat uit een schrijfworkshop en een programma met voordrachten, muziek en natuurlijk de prijsuitreiking. Tijdens de prijsuitreiking maken de voorzitters van de Nederlandse en Vlaamse jury de derde en tweede prijswinnaars bekend, en onthullen ze welke deelnemer zich als eerste prijswinnaar plaatst voor de grote finale in juni in Rotterdam.

 

Finale
Winnaars van de regionale voorronden gaan door naar de finale in juni in Rotterdam. Vier tweede en/of derde prijswinnaars plaatsen zich bovendien met een wildcard voor de finale. Finalisten schrijven een nieuwe tekst, ontmoeten elkaar tijdens het finaleweekend en krijgen diverse masterclasses. Tijdens de finale wordt de winnaar van de juryprijs bekendgemaakt.

 

Prijzen voorronden
Per voorronde zijn er drie prijzen: een 1e prijs van € 250,- aan boekenbonnen, een 2e prijs van € 125,- aan boekenbonnen en een 3e prijs van € 75,- aan boekenbonnen. Deze prijzen worden uitgereikt tijdens de prijsuitreiking.

 

Prijzen finale
De hoofdprijs van Write Now! 2017 bestaat uit een MacBook, een schrijfopleiding bij de Schrijversacademie of bij Creatief Schrijven, een columnreeks op de website van Trouw en een optreden tijdens Geen Daden Maar Woorden-festival Rotterdam.

 

Succes
Winnaars van Write Now! worden steeds vaker opgemerkt door landelijke uitgeverijen. Zij debuteerden bij landelijke uitgevers of hebben een contract bij een uitgever in de wacht gesleept. Bekende auteurs die hun carrière begonnen bij Write Now! zijn onder meer Lize Spit, Niña Weijers, Maartje Wortel, Jaap Robben, Joost de Vries, Marjolijn van Heemstra, Hanneke Hendrix en Jonathan Griffioen.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.