Gezocht: verhalen om te vertellen

Omschrijving

Zinnema organiseert al enkele jaren een atelier vertellen. Chris Lomme, Johannes Vanbinnebeek en Jan Sas leren een 15-tal cursisten hoe ze het publiek “inpakken” met hun verhaal.

 

Verwachting

Jouw verhaal is hedendaags en gericht op volwassenen. Het is beklijvend, emotioneel, subtiel humoristisch of …  Sprookjes en poëzie zijn uitgesloten.

Je leeft je in, in de verteller (v/m), die een 50-tal volwassenen gedurende de eeuwigheid van 10 min. blijft boeien. Je hanteert spreektaal (korte zinnen, directe formulering, aangepaste woordkeuze, …) en beheerst alle ”trucen van de foor” om dat publiek aan de verteller te binden. Schrijftaal is dus uit den boze.

Tel het aantal woorden na in Word (max. 1200) en post je verhaal ten laatste op 15 augustus 2017 op azertyfactor.be. De coachen selecteren de verhalen die in aanmerking komen; de cursisten kiezen uit de “verhalenpot”.

 

Zinnema biedt aan

Dit is geen wedstrijd en er is geen vergoeding voorzien. Je krijgt enkel de kans op eeuwige roem … 
Wordt jouw verhaal gekozen? Dan vermeldt Zinnema je in de communicatie en het programma en nodigt je persoonlijk uit op de vertelvoorstelling voor een staande ovatie. 
De voorstellingen vinden plaats op zo. 21 januari en za. 28 april 2018, telkens in de namiddag, in Brussel.

 

Contact

Informatie: Reinoud D’Haese [e] reinoud@zinnema.be – [m] 0495 24 57 48

 

Organisator

Zinnema – Open talentenhuis in Brussel, Veeweidestraat 24 – 26, 1070 Anderlecht
i.s.m. Creatief Schrijven en OPENDOEK (Antwerpen) en Geert Van Bruaene vzw (Brussel).

 

Foto door Io Cooman


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.