En bijten ze?

19 aug. 2016 · 26 keer gelezen · 0 keer geliket

Goedemiddag! Mooi weer he...

Ik verschoot zo hard dat ik bijna met heel mijn hebben en houwen in de vijver sukkelde.

Bijten ze?

Bwa... nogal prevelde ik, nog niet helemaal bekomen van zoveel inbreuk op mijn privacy, want zo voelde het wel. Zoals zo vaak zocht ik de vijver op om even tot rust te komen met mezelf, mijn vislijn en hopelijk een vis. Al was die laatste zelfs niet noodzakelijk.  Ik kon perfect een paar uur aan 't water voor me uit zitten turen en genieten van een eend die op het water landt of een reiger die molenwiekend over het riet scheert. Een occazionele ijsvogel kon me minuten lang zonder enig probleem uit mijn realiteit halen.  Zoveel schoonheid, daar was het mij om te doen en natuurlijk de rust, de kalmte en een vis, als het even kon.

Aan bijten ze? had ik op dit moment niet zo veel boodschap en het stoorde me eigenlijk meer dan dat ik mezelf wou toegeven.  Als ik onzinnig wil babbelen zou ik toch aan een of andere toog zitten en niet aan de oever van de vijver? Ik wou net even niet praten, geen mensen.  Geen meningen of standpunten gewoon even niets.

Een vis .. hoogstens, en een eend of een reiger ... verder niets.

Is het hier diep? 

hmmm... gaat wel.

Mag je hier vissen met een dagvergunning?

Neen....

Zit hier snoek?

Mmmm....

Met wat vis je?

Met een vislijn....

Wat vang je zoal?

Hoofdzakelijk nieuwsgierige, bemoeizieke, onbeleefde, praatzieke curieuzeneuze mosterdpotten maar die smijt ik onmiddellijk terug in de vijver.

De rest van de avond bleef het rustig en werd mijn persoonlijk territorium gerespecteerd al kwam die merel die de maïs uit mijn voederbakje kwam stelen wel even heel dicht in de buurt.

 

 

<object id="__symantecPKIClientMessenger" style="display: none;" width="300" height="150" data-extension-version="0.5.0.161" data-supports-flavor-configuration="true" data-install-updates-user-configuration="true"></object>

<object id="__symantecPKIClientMessenger" style="display: none;" width="300" height="150" data-extension-version="0.5.0.161" data-supports-flavor-configuration="true" data-install-updates-user-configuration="true"></object>

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

19 aug. 2016 · 26 keer gelezen · 0 keer geliket