2016 in een notendop

27 dec. 2016 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

 


Geweld, moord, idiotie, machtswellustige lieden en overlijdens. 2016 is afgelopen,
maar 2017 draagt in zijn slippen de noodlottige keuzes van het vorig jaar.

 

Godsdienstoorlogen, een ongeziene stroom vluchtelingen,
Trump, Hassad, Poetin zijn dikke vriendjes,
om rechts gevleugelde medewerkers op strategische plaatsen in te lijven.
Volkerenmoord, extreem nationalisme en manipulatie worden hierbij niet geschuwd.
De Westerse wereld stond erbij en keek er naar…
Waar herinneringen aan de eerste WO worden dankzij een jubileum levend gehouden…
En de boodschap?
Moed, opoffering, discipline, rechtschapenheid, eer… vergeten.
Vervangen door de alom geprezen de welvaart, een voorgeschreven economie en een sociaal gevoel, dat niet verder reikt dan Facebook.  We hebben vele regels om het volk te beteugelen en te beboeten, maar leren geen waarden.
Solidariteit vinden we terug tijdens ‘de warmste week,’ allerhande goede doelen die de centen oppotten en jeugdige idealisten die het licht hebben gezien…tot ze bij ma en pa weggaan.


Moeten we nu écht teruggaan naar een periode, waar mensen tevreden moesten zijn met wat ze hadden?
Zonder PC, TV en computerspelletjes… De communicatie stond nog in zijn kinderschoenen. Toch kende iedereen… iedereen en was het sociaal weefsel sterk.
‘Die goede oude tijd.’

Nee, dat is een illusie.
Om de juiste beslissingen te nemen heb je inzicht nodig.
Het zit niet in blik, kan niet geconsumeerd worden. Je leert het!
7000 jaar ervaring en toch is enkel 10% van de wereldbevolking geschoold.
De toekomst hangt af van de geletterden, zonder geloof of dogma.
Ga! En leer de waarheid.
Amen.

 

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

27 dec. 2016 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket