Verbomanie

BartDR
7 feb. 2014 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Verbomanie: de aan waanzin grenzende voorliefde voor dwaze woordspelingen

Playboyhippybeweging: een groepering van jongeren die de commerciële middelen niet schuwt bij het verkondigen van diens bebloemde boodschap, hierbij zich bewust is van het feit dat seks verkoopt.

Wildeboomplasser: een minder ingeburgerde benaming voor de scoutse knaap die kwistig met de verfborstel tegen boomstammen straalt.

Pingpongpoenschepper: iemand die zo bekwaam is in de nobele kunst van het tafeltennissen dat die er bakken geld mee verdient. De term was voor kort enkel in China bekend.

Missiebegrepen? : de suggestie bij uitstek als alternatief voor het moegesproken “snap je?” en “snappie?”

Zwaluwvluchtimitator: de medemens onder ons die bijzonder winterschuw is en bij het minste sneeuwvlokje met het vliegtuig naar warmere oorden trekt.

Tripletippelaar: hoerenloper en liefhebber van “manège à troi”

Van stapel strompelen: wat volgt op “te hard van stapel lopen”

Kleptoemaan: iemand met een ziekelijke drang tot het in de kiem smoren van alle kritiek.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

BartDR
7 feb. 2014 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket