Bad Date

Ruth A
10 mrt. 2014 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

‘Mijn linkerborst is groter dan de rechter.’ Marianne heft het glas en neemt een gulzige slok. Ze voelt haar wangen gloeien, een gezonde blos, hoopt ze. ‘Nu jij.’

‘Mijn echte naam is Fredericus,’ zegt Fred terwijl hij haar strak in de ogen kijkt.

Marianne giechelt. ‘Dat verklaart veel.' Zou hij haar ondeugend vinden? Intrigerend?

‘Wat bedoel je daarmee?’ vraagt Fred terwijl hij haar glas nog eens bijvult. Marianne glimlacht zo mysterieus mogelijk. Ja, wat bedoelt ze nu, daarnet wist ze het nog. Het was gevat en interessant, maar wat was het? Ze laat de wijn in haar glas walsen. Prachtig, die kleur, zo intens rood.

‘Wel?’ Die vage glimlach op zijn gezicht, wat vindt ze die sexy. Marianne legt nonchalant een vinger tegen haar lippen. Wilde dat het zijn lippen waren. Of beter nog, zijn vinger tegen haar mond, afglijdend naar haar kin, haar hals, haar …

‘Filosofie,’ zegt ze met een hoofdknik naar het tijdschrift dat hij meebracht en dat nu naast hem op tafel ligt. Als eerste kennismaking een beetje een afknapper. Wat kon die sobere roodbruine omslag anders verraden dan saaiheid? En dan die foto, zo’n middeleeuws schilderij, daarboven in grote witte letters: ‘Filosofie’. Echt een tijdschrift voor een oubollige Fredericus, denkt ze. Deze Fred lijkt haar nochtans meer iemand voor een sportmagazine, of voor zo’n typisch ruig, mannelijk, macho, …

‘Toch beter dan het cliché van de rode roos, niet?’ zegt Fred. ‘En hiermee heb je tenminste iets te lezen als je date niet komt opdagen.’

‘Dat is zo.’ Ze legt een hand onder haar kin. De elleboog waarop ze steunt schuift over het tafelblad, tot tegen de rand.

‘Of,’ gaat Fred verder, ‘wanneer je date tegenvalt.’

‘Hey,’ Marianne gaat weer recht zitten en kijkt hem gespeeld boos aan. Hij plaagt haar, plagen is een goed teken. Het is plagen, toch? Fred lacht. Pretlichtjes in zijn ogen, of is het de weerspiegeling van de kaars die tussen hen staat? Kaarslicht is gunstig, heeft ze ergens gelezen. Het verzacht je gelaat, maakt kraaienpootjes minder zichtbaar. ‘Heb je soms iets tegen mijn ‘Feeling’’ Haar lievelingsmagazine. Straalt vrouwelijkheid uit, vindt ze. Bewust leven, assertief en zacht tegelijk. Toch had ze nog even getwijfeld om ‘Goed Gevoel’ mee te nemen, maar de goedkeuring die dat zou uitstralen had ze iets te voorbarig gevonden.

‘Het verschil in keuze kan alvast aanleiding geven tot een interessant gesprek.’ Opnieuw lacht Fred zijn sexy halflachje. ‘Of in ons geval: de overeenkomst.’

‘Aha,’ zegt Marianne met een vinger in de lucht. Ze knikt hem veelbetekenend toe. Ze heeft geen flauw idee wat hij bedoelt.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Ruth A
10 mrt. 2014 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket