Het mythologisch verbond tegen het ongecontroleerd zot worden

1 mrt. 2019 · 19 keer gelezen · 1 keer geliket

Ringg, ringg...

 

'Goeiemorgen! Met het mythologisch verbond tegen het ongecontroleerd zot worden!'

'Ik word zot, ik zie het niet meer zitten!'

'Rustig aan meneer! Eerst en vooral voor de goede orde, moet U mij herhalen, anders mogen wij U niet helpen van het syndicaat!' 'Zeg mij na; Ik word zot, ik herhaal en corrigeer; Ik word ongecontroleerd zot!'

'Ik word zot, ik herhaal en corrigeer; Ik word ongecontroleerd zot!'

'Goed, goed, goed...zeg het eens, wat kan ik voor U betekenen?'

'Wel, ik schrijf me hier zot, hoe meer ik schrijf hoe zotter ik wordt en...'

'Ja, ik hoor het al, een geval van individu hysterie, bij gebrek aan massa!'

'Zeg eens A meneer!'

'A..Aan..hangsel!'

'Ja, ja overduidelijk, zeg eens B!'

'B..Bes..chrijvend!'

'Hmm, ik ben bijna zeker! Zeg eens N!'

'N..NO..Noteren!'

'Juist, juist, meneer schrijft al met twee handen tegelijk zeker!'

'Eh, beh, ja, hoe weet U dat?

'Wij kennen onze pappenheimers meneer!' 'Het is hier een geval van tekort aan dopamines, tekort aan adrenaline als gevolg van een gebrek aan succes!' 'U kunt zichzelf al helpen door één arm af te binden!"

'Denkt U?'

' Vrijwel en geheel zeker, ja! Hebt U al een verzekering tegen gecontroleerd zot worden? Nee, dan kunnen wij U d'r wel één aan de hand doen.'

'Wel, euhh..'

'Kijk, wij hebben een mooie oplossing voor U. U gaat naar een voetbalwedstrijd, liefst zo grootschalig mogelijk, een internationale wedstrijd als het even mogelijk is! U neemt uw schrijfmateriaal mee en zorgt dat uw verhaal af is als er een doelpunt gemaakt wordt. Vergewis U ervan dat de bal inderdaad het doel ingaat, bij het net missen zijn de gevolgen niet te overzien. In zo'n geval dekt de verzekering de schade niet!'

'Ok, ok en wat dan?'

'Wel, zorgt U ervoor, dat U vrije toegang hebt tot het spelersveld, dat uw verhaal af is voor de commotie uitbreekt. Als het doel gemaakt wordt, rent U met uw afgewerkt verhaal het spelersveld op. Zorgt u ervoor dat U uw verhaal hoog in de lucht steekt en U maakt juichende gesticuleringen.'

'Succes verzekerd!' ' Het hooliganisme zal uitbreken, men zal U hoog in de lucht gooien, alsook uw armen breken. Een tweede neveneffect waar we op uit zijn!'

'Hoezo?'

'Wel, men moet van zijn successen genieten, van zijn roem genieten zolang die duurt, maar wij weten hoe moeilijk dat is voor beginnende schrijvers, dus zorgen wij er liever voor dat de schrijver een wijl schrijfonbekwaam is!'

'Hmm, denkt U, misschien het overwegen waard?'

'Ons verbond biedt garantie en kwaliteit meneer!'

'Vergeet U niet uw bijdrage te storten! Houdt U wel in gedachte dat U enkel verzekerd bent in geval van gecontroleerd zot zijn!' 'In geval van twijfel kunt U Thor raadplegen, bedenkt U wel dat Thor bijzonder klopgraag is!'

'Dag meneer en veel succes!'

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

1 mrt. 2019 · 19 keer gelezen · 1 keer geliket