Betuwse kersen

Susanna
9 aug. 2019 · 2 keer gelezen · 0 keer geliket

Betuwse kersen, de Gouden Strooppot en betaalbaar fitness.

Vertroebelende woorden langs de kant van de weg.

 

Wonderschoon confiture- en moesjesland met je helrode vruchten en gouden reinetten.

Deze vruchtbare fruitboomgaard gronden verdorren mij.

 

Hemelwater redt de bloesems en het fruit, maar ik vrees dat onweer en donderregens mijn harde grond niet meer kunnen doorbloeden.

 

Terwijl de wereld in brand staat,

spuwen ze hier hun gal over het scheiden van afval. 

Appels met peren vergelijken en ook samen lozen, niet te vermengen met enig ander consumptiegoed.

Een moskee die een plaats moet krijgen, want je haalt mensen in huis en laat ze ook bidden.

Ze steken de bouwgrond in brand.

 

Boeren’ gezelligheid, rommelmarkt, paarden veiling.

Mijn voorruit opent mijn toekomst, een lange weg omgeven door groen, een weg naar hier ver vandaan.

Naar velden met wilde bloemen, divers van alles wat.

Waar elke bloem of kers of peer mag groeien of hangen waar het bloeien wil.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

Susanna
9 aug. 2019 · 2 keer gelezen · 0 keer geliket