Overstag

21 mei 2015 · 2 keer gelezen · 0 keer geliket

Struikelend over schoenen op de mat – die ik daar niet had gezet – liet ik de kat binnen, nam nog een slok wijn – van wat er nog van overbleef- en settelde me voor wat een spannend avondje schrijven zou worden. Ik zou schrijven over gefabriceerde wijsheden en pietluttig lijkende details. Over hoe dieren die spreken een zalige visie op het leven hebben. Over hoe lang ik al op zoek ben naar de juiste zonnecrème , omdat in dat ene lied geponeerd wordt dat zonnecrème - wat je ook doet - niet vergeten mag worden. Over nooit meer en toch altijd weer opnieuw. Over hoe populair nooit door alternatievelingen positief bevonden hoort te worden. Over nooit genoeg en steeds weer teveel. Over trots en nog meer - waarmee velen een heel leven in de weer zijn - over trots maken. Over zand tussen de tenen en wat dit met mensen doet. Over de gevolgen van prachtige kinderboeken die vallen op een punt. Over onaf. Veelbelovend. Zinnig. Schrijfzin. De deurbel. Gij. Schrijfzin over. Zin. Gij ook. Seks.

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

21 mei 2015 · 2 keer gelezen · 0 keer geliket