COVID-19 slaat hard toe in Turkse gevangenissen

21 mei 2020 · 1 keer gelezen · 0 keer geliket

EIGEN BERICHTGEVING – ANKARA – 21 mei 2020 – Terwijl de Turkse regering nog positief nieuws kon brengen over een kindje van 37 dagen oud dat werd ontslagen uit het ziekenhuis na genezen te zijn van het Coronavirus, is de werkelijkheid gans anders.

De epidemie van COVID-19 slaat bijzonder hard toe in de gevangenissen in Turkije met gigantische aantallen besmettingen. Zowat elke gevangene die wordt getest, blijkt besmet te zijn. Maar de meeste gevangenen worden niet eens getest. Besmette gevangenen worden samen gezet met gezonde gedetineerden. Medicijnen zijn er nauwelijks en er is ook te weinig eten voor alle gevangenen.

300.000 mensen verblijven in Turkse gevangenissen. De overbevolking zorgt voor onhygiënische en gevaarlijke omstandigheden waarschuwen mensenrechtenorganisaties, de Verenigde Naties en de Wereldgezondheidsorganisatie.

166 journalisten worden eveneens opgesloten in Turkse gevangenissen.

Turkije geeft 160.000 besmettingen met het Coronavirus en 4.500 doden toe, maar in werkelijkheid zullen dit er veel meer zijn.

De Ottomaanse droom van president Erdogan blijft een nachtmerrie op het vlak van volksgezondheid, mensenrechten en democratie in Turkije voor diegenen die een afwijkende mening hebben of in de armoede terecht zijn gekomen.

 

https://autismestorm.home.blog

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

21 mei 2020 · 1 keer gelezen · 0 keer geliket