Postmodernisme? Epic

16 jul. 2020 · 10 keer gelezen · 0 keer geliket

In een tijdlaag die afzonderlijk is. Wat is omgekeerd aan een teleologie?
Een passief individu. En een individu, dat kan heel wat zijn:
traag, op zichzelf een lichaam, valt het van de atmosfeer of kosmos (whatever eigenlijk)
naar beneden (op mijn hoofd): eerst de luchtlaag, dan de aardlaag, dan door mijn hoofd op de korst van een ademende globe.

In zijn vluchtval nam het tijd & ruimte mee; zonder af te nemen in grootte. 

De tijdlaag of individu verlangt ernaar positief te zijn, maar is vooral OOK negatief, dus vult het zichzelf af. Nieuwe staat, nieuwe term: neutraliteit. 

Om te creëeren moet je helemaal niet leeg zijn / Je moet vol zijn, maar dan bedoelt men:
vol van intentie, leeg van content. 
Nieuwe concepten vragen om een consensus, zoals een zin om een syntax vraagt; 
ook al is die van tevoren nog niet bepaald. Anders was hij geen zin, maar een taal.
Zo ook met een bewustzijn, een nieuw werk, al deze synoniemen, voor creaties binnen kunst - of filosofant (filosofische / hallucinante) goede ideeën, die zovelen al voor me hadden:
je bent namelijk nooit alleen in je denken, dus ook nooit de pionier.
Omdat niemand die is, ben jij dit toch een beetje.

De tijdlaag zakt af, en zet af, op de aardkorst. Leem werd beschreven door Galina Rymbu, maar zij was wel feministe. Of Jeroen Mettes: "hoe lang is het geleden dat ik nog eens heel (ik zou zeggen 'geheel') feministisch was?". / Dat dus hé: je vraagt er om gepest te worden, en dat is iets goeds: je mannetje (oh no) staan. 

In zijn val neemt het mee: partiële partners. Vervangbare materie. Deze zet het af. 
Vertelt een nieuw verhaal vanuit een nieuw idee, een concept. 

Het weet waar het voor staat.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

16 jul. 2020 · 10 keer gelezen · 0 keer geliket