Terwijl ze wacht

24 apr. 2024 · 23 keer gelezen · 4 keer geliket

Terwijl ze wacht.

Terwijl ze wacht haalt ze de kam door haar lange blonde haren. Ze fatsoeneert haar jurk en drukt haar lippen samen. De jonge vrouw in de spiegel kijkt haar ingenomen aan.

Ze leest zijn bericht.Het is druk op de baan.

Terwijl ze wacht plaatst ze een kandelaar op de in stijl gedekte tafel. Ze dimt het licht, ontsteekt de kaarsen en trekt de gordijnen dicht. Ze vult een hoge vaas met water.

Ze beluistert zijn bericht. Hij komt wat later.

Terwijl ze wacht loopt ze doelloos door de kamer. Ze zet de oven uit.Ze luistert naar Chopin die de leegte vult. Ze ontkurkt de wijn en schenkt voor zichzelf een glas.

Hij belt.Hij heeft zich bedacht. Hij blijft thuis vannacht.

Ze plaatst de vaas terug in de kast.Ze ruilt de hoge hakken voor warme slippers. Gedachteloos nipt ze aan haar glas. Ze dooft de kaarsen en hult zich in haar kamerjas.

Ze reinigt haar gezicht. De vrouw in de spiegel kijkt haar niet meer aan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

24 apr. 2024 · 23 keer gelezen · 4 keer geliket