Alles is moGELIJK schrijfles 3: Peter Holvoet-Hanssen

Omschrijving

Schrijfles volgen waar en wanneer jij wil? Alles is moGELIJK!

Creatief Schrijven vzw en VFG schotelen je vier weken lang elke maandag een online videoles voor. Dit is les twee. In elke video reikt een auteur je een schrijfkans aan.

Geïnspireerd door de opdracht? Ga onder het motto ‘Alles is mogelijk’ aan de slag. Doe mee met deze schrijfopdracht over het thema 'gelijkheid'. Per opdracht heb je een week de tijd om je teksten in te zenden.

 

Altijd al eens je teksten willen opeten? Dit is je kans! 
Uit de inzendingen van elke opdracht worden twee teksten gekozen. Deze teksten printen we op eetbaar papier. Je verorbert ze bij een drankje in het Festivalcafé tijdens het Festival van de Gelijkheid in de Gentse Vooruit. 

Op 28 november kunnen een aantal mensen tijdens het Festival feedback krijgen op een ingestuurde tekst. Wil je feedback? Vergeet zeker bij je inzending niet te vermelden dat je dit graag wilt.

 

Wat is de opdracht?
Poëzie

  • Drie maal per dag schrijf je dingen op die je opvallen of waar je je vragen bij stelt.
  • Doe dit een aantal dagen tot je een verzameling woorden hebt.
  • Rangschik je verzamelde woorden in 3 kolommen:
    1. Links de woorden die je een positief gevoel geven,
    2. Rechts de woorden die je een negatief gevoel geven,
    3. Midden de woorden waar je over twijfelt.
  • Verbind de woorden uit de kolommen met elkaar tot nieuwe woorden/zinnen/creaties. Maak met deze creaties een gedicht. Schrijf een kort gedicht van maximaal 16 regels. Controleer dit zeker nauwkeurig.

Hoe neem je deel?

  • Bekijk de videoles.
  • Maak de opdracht.
  • Schrijf onderaan je tekst of je graag feedback zou krijgen op je tekst tijdens het Festival van de Gelijkheid op donderdag 28 november tussen 13u en 15u.
  • Log hieronder in of maak een profiel aan.
  • Klik deelnemen.

 

Veel schrijfplezier!


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Tekst geprint op eetbaar papier en/of, indien gewenst, feedback op ingestuurde tekst tijdens Festival van de Gelijkheid.

Georganiseerd door Creatief Schrijven VZW en VFG


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.