Je kunt inloggen via de knop Login in de rechterbovenhoek. Registreren kun je via de knop Registreer in de rechterbovenhoek.
Als je een tekst instuurt voor een wedstrijd of schrijfkans, moet die uiteraard geheim blijven. Daarom wordt je inzending automatisch op privé gezet. Enkel de organisatoren en juryleden van de wedstrijd kunnen de teksten lezen. Zelf vind je de tekst nog terug bij je teksten onder Schrijven, waar hij de status privé heeft. Inzendingen voor wedstrijden zijn definitief en wijzigingen die je achteraf nog aanbrengt aan je tekst, zijn niet zichtbaar voor organisatoren of juryleden.
Plakken vanuit Word lukt zonder problemen in de browsers Chrome, Firefox en Safari. Helaas gaat het minder vlot in Internet Explorer. We moesten hier technisch een keuze maken. We raden je aan om een van de drie eerste browsers te gebruiken.
Je kunt zelf instellen bij het aanmaken of bewerken van je tekst of mensen je tekst al dan niet kunnen lezen. Ofwel heeft je tekst de status 'publiek' en kan iedereen hem lezen. Ofwel zet je hem 'privé' en kan alleen jij hem zien. Dit is ideaal voor een tekst waar je zelf nog aan bezig bent.
Volgens de FOD Economie moet een werk aan drie voorwaarden voldoen om auteursrechtelijk beschermd zijn. Het werk moet het resultaat zijn van creatieve activiteit, origineel zijn en in concrete vorm uitgedrukt zijn. Verdere acties moeten niet ondernomen worden om auteursrecht te verkrijgen. Publicaties op een blog, website of sociale media zijn dus per definitie auteursrechtelijk beschermd.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het recht ook altijd gerespecteerd wordt. Een risico op plagiaat bij online publiceren blijft altijd bestaan.
Wil je meer juridische bescherming voor je werk?