Het leven
Al wandelend leven we ons leven.
Al wandelend naar de horizon.
Al wandelend merken we dat er meer problemen zijn,
dat de wereld niet plat is.
Al wandelend merken we dat we niet kunnen stoppen,
dat de wereld blijft doordraaien.
Al wandelend merken we dat er regen is,
dat er erna geen zonneschijn komt.
Al wandelend merken we dat we er zonder bescherming niet komen,
dat een paraplu nodig is.
Al wandelend merken we dat het leuker is om gezelschap te hebben,
dat we iemand nodig hebben om mee te schuilen.
Al wandelend merken we dat er afgronden zijn,
dat we elk moment kunnen vallen.
Al wandelend merken we dat de horizon nog ver is,
dat we er beter van kunnen genieten nu we nog steeds wandelen.