Johannes Lievens

Projectmedewerker kinderen en jongeren

Gebruikersnaam Johannes Lievens

Website https://www.johanneslievens.be

Over Johannes Lievens

Johannes Lievens (°2001) studeerde in 2021 af aan de Master Woordkunst aan het Conservatorium in Antwerpen. Het jaar daarop behaalde hij een Educatieve Master in de Podiumkunsten aan het RITCS. In 2022 werd Johannes geselecteerd voor de schrijfresidentie in Parijs van deBuren. Uit de residentie vloeide zijn monoloog 'De Eenzame Stad' voort, een locatievoorstelling die onder de vleugels van MartHa!tentatief en De Nwe Tijd 20 keer speelde op Zomer van Antwerpen, en in 2023-2024 verder op tour gaat. Johannes werkt freelance als kunstenaar, schrijver, acteur, presentator en interviewer, o.a. voor Ontroerend Goed, De Standaard en Overamstel Uitgevers. Hij maakt zijn eigen theaterwerk, o.a. bij Field Notes vzw en Stichting Explore The North en was te zien op Theater Aan Zee, Oerol etc. In 2022-2023 co-cureerde Johannes kunstenfestival KONVOOI, in de haven van Brugge. Op dit moment is hij voornamelijk bezig met Stuivenberg Au Fond, een participatief project voor Field Notes vzw en Erfgoedlab Antwerpen, en een onderzoek bij Creatief Schrijven naar schrijfcursussen voor jongeren. Daarnaast werd hij geselecteerd voor het Traineeship Literair Programmator bij VLAM21 en voor het makerstraject van Platform in de Maak.

Motto: problems are not the problem