An Leenders

· Directeur

Gebruikersnaam An Leenders

Over An Leenders

An Leenders is een dromer die overal kansen ziet.

Eind 2002 ging ze de uitdaging aan om een nieuwe organisatie voor schrijfliefhebbers op te richten. Ze zette in op partnerschappen, co-creatie en zotte ideeën en bracht zo, samen met vele schrijfgenoten en buitendelijntjeskleurders, de organisatie tot waar zij vandaag staat. Creatief Schrijven vzw: hét steunpunt en kansenplatform voor (toekomstige) pennenvoerders.

Als directeur leidt An een tof team dat samen zoveel mogelijk schrijfdromen waarmaakt. Verbeelden, verbinden en versterken staan centraal in de werking.
Samen schrijven we ons woord voor woord naar een betere wereld!

Haar motto: "Spreken is zilver, schrijven is goud."

an@creatiefschrijven.be

Opleiding

  • Slavische talen
  • Aanvullende jaar communicatiewetenschappen
  • Cultuurmanagement 
  • Beste leerschool: scouts en motortrip van een jaar door Oost-Europa en Azië

Publicaties

  • Artikels in magazine VERZIN
  • Bijdrage aan boek 'Verhalen over taal, 150 jaar Van Dale' - 2014, Van Dale Uitgevers
  • Bijdrage aan boek 'Mijn Azertyfactor' - 2018, Uitgeverij Vrijdag

Prijzen

Nominatie BSAE Award 2018
De jury was gecharmeerd door het innovatieve karakter van de campagne 'Dwarsboom' en vooral door het bereik zowel tijdens de actie maar ook achteraf. Bovendien toont de case ook aan hoe je met weinig middelen toch heel creatief uit de hoek kunt komen.

Eerste Vlaamse werkgever die medewerker met Syndroom van Down tewerkstelt met reguliere arbeidsovereenkomst. 
Mensenrechtenorganisatie GRIP maakte een reportage hierover.