Lukas Buys

Gebruikersnaam Lukas Buys

Website https://www.lukasbuys.com/

Over Lukas Buys

Ideeën - ideeën - ideeën, constant in mijn hoofd.. Sommige blijven hangen en ontwikkelen over veel of weinig tijd tot grote concepten en verhalen. Wanneer het enthousiasme hoog is zet ik me aan de toesten en moet het eruit komen. Een proces waarin ik bij het begin steeds besef hoe hard ik nog niets wezenlijk heb maar verrast en verwonderd raak door wat er uiteindelijk toch allemaal komt.

Verhalen bedenken, uitwerken en scenario’s schrijven doe ik het liefst. Daarnaast probeer ik zelf fictieprojecten op poten te krijgen. Vele van mijn scenario’s hebben een donker kantje of neigen richting thriller/horror maar ook deze zijn steeds realistisch en gekruid met humor en creativiteit. Ik doel erop de lezer en kijker te bewegen. Vaak begint dit voor mij met het intellect, door een intrigerende plotlijn. Het emotioneren komt dan vanuit de personages en de herkenbare thema’s die ze aanraken.

Scenario-opdrachten -> info@lukasbuys.com
Feedback op een scenario? Een verse kijk op je project?
Concept-ontwikkeling, first drafts, rewrites, feedback, punch-up, …
Open voor samenwerkingen, co-scenarioschrijven, writersroom, …

Feedback of gewoon een hallo, zeer welkom!

Opleiding

2014 Bachelor Film, tv en video - NaRaFi

2019 Diploma Scenarioschrijver - Avondonderwijs

Publicaties

Enkele kortfilms genomineerd voor festivals. VOD

Prijzen

Internationaal Kortfilmfestival Kalmthout - Prijs van de jury - Beste kortfilm nationaal 2018

Varia

Vragen, inlichtingen, job inquiries: info@lukasbuys.com
Beschikbaar voor scenario-opdrachten: Ideeënontwikkeling, first draft, herschrijven, feedback, punch-up, ...
Ik sta open voor samenwerkingen: brainstorm, co-screenwriting, writersroom, ...