Tiany123

Gebruikersnaam Tiany123

Teksten

ideale wereld

Ik denk dat de wereld er beter of perfect zou uitzien, als de mensen zich meer zouden focussen op het milieu, armoede en oorlog. Maar ik denk dat de wereld al een heel stuk beter zou zijn als we ons focussen op het echte leven en niet op het leven online en op sociale media. Online worden er veel leugens verspreid, bijvoorbeeld: de beelden die ze een tijdje geleden hebben verspreid van Oekraïne die eigenlijk  van enkele jaren geleden waren. Er zijn duizenden voorbeelden van beelden die zijn rond gegaan die vervalst of bewerkt zijn. Sociale media is ook een groot probleem bij de jeugd. Tieners en zelfs in 18+ laten zich heel hard beïnvloeden door wat ze online lezen. De mensen weten niet meer wat echt is en wat niet, 9 van de 10 foto’s die op sociale media staan zijn bewerkt. Wanneer je dan een foto post die niet bewerkt is zijn er meestal duizenden commentaren. Voor veel mensen zijn die commentaren heel belangrijk. Bij vele is de commentaar die ze online krijgen vaak belangrijker dan de commentaar die ze in real life krijgen.  En 1 slechte commentaar kan iemand mentaal veel pijn doen. Veel mensen die online heel zelfverzekerd lijken en veel zelfvertrouwen tonen hebben die in het echte leven meestal niet, dat is de reden dat ze die online nodig hebben. Wat er dus voor kan zorgen dat als je online slechte commentaar krijgt je zelfvertrouwen zwaar naar beneden kan worden gehaald. Als we meer zouden leven in het echte leven en minder online. Dan zouden we dat probleem niet hebben. Want in real life krijg je veel minder commentaar, online kan je anoniem zeggen wat je wil, je kan zoveel haat naar iemand brengen en die persoon heeft geen idee wie je bent. Maar in het echte leven kan je niet anoniem commentaar geven. Niet veel mensen hebben het lef om in iemand zijn gezicht iets slecht te gaan zeggen over die persoon.  Dus als we minder op sociale media zouden leven zou er minder haat en minder commentaar zijn. Waardoor de mens dus veel gelukkiger gaat worden omdat dan alleen de mening van de personen rondom ons telt. Als we meer zouden leven in real life zouden er ook veel ongelukken voorkomen kunnen worden. Bv: cyberbullying, privé foto’s die gedeeld zouden worden zonder toestemmingen, als we meer bezig zijn met de dingen die rondom ons gebeuren zouden veel ongelukken kunnen vermeden worden, als we elke keer met onze gedachten op dat scherm gefocust zijn en niet rondom ons is het meestal al te laat voor we door hebben wat er gebeurt, als we elke keer wachten tot er online op een bericht gereageerd, kan dat bericht al 1000 keer zijn aangepast en met de verkeerde informatie verspreid worden. Er kunnen heel veel problemen en ongelukken vermeden worden als we gewoon rondom ons kijken. Bv: terwijl jij sociale media checkt kan er iemand iets in je drankje doen zonder dat jij het door hebt op een feestje. Als we meer echt leven gebeuren die dingen minder, wat een positieve invloed zou hebben op de mensen. Er zouden zoveel tieners zijn die veel gelukkiger zouden zijn. Het zijn natuurlijk niet alleen de tieners die teveel online bezig zijn. In de oudere generatie gebeuren er ook veel ongelukken online. Bv: virussen in mails of berichten. Meestal heb je niet door dat het een virus is tot dat jet het opent en dan is het al te laat. Er zullen nog altijd slechte commentaren zijn en er zal nog altijd worden gehaat en gepest. Maar dat getal zal dan veel lager liggen. En als het aantal mensen die gepest worden en hulp nodig hebben lager ligt zullen die mensen sneller hulp krijgen want er zijn dan meer hulpverlenen. Dus ik denk dat de wereld beter zou zijn als we ons focussen op het echte leven en minder online.  

Tiany123
0 0