Versie 1 brief
Karolien Selhorst
Communicatiemedewerkster Milieudienst Mollegem
Parklaan 64
7777 Mollegem
Tel. 05 455 66 77
10 januari 2016
Beste inwoner van Mollegem
U wilt graag bijdragen aan een groene gemeente waar iedereen kan genieten van zuivere en schone lucht? U wilt bovendien graag energie besparen? Wedden dat het kan! En dit zonder veel moeite, kosten en comfortverlies! Uw gemeente gaat graag met u de uitdaging aan! Hoe?
Door u te vragen om de komende tijd - met het oog op het slechte weer - wat vaker de auto of motor in de garage te laten en de fiets te nemen of te voet te gaan. Zo bespaart u niet alleen energie, maar u zorgt er voor dat minder mensen lijden aan luchtwegaandoeningen.
Bent u astmapatiënt, dan vragen wij u om de komende tijd zo veel mogelijk binnen te blijven.
Merken wij dat deze inspanningen niet voldoende zijn, dan moeten wij het verkeer in de gemeente en de uitstoot van schadelijke stoffen zoals CO, CO2 en NOx zoveel mogelijk beperken of zelfs verbieden (volgens de gemeentelijke verordeningen 384 sub b, 385 en 386). Wij zullen ook de ondernemers in onze gemeente oproepen om mee te werken aan deze uitdaging.
Met vriendelijke groeten
Karolien Selhorst
Communicatiemedewerkster Milieudienst Mollegem
Versie 2
Karolien Selhorst
Communicatiemedewerkster Milieudienst Mollegem
Parklaan 64
7777 Mollegem
Tel. 05 455 66 77
10 januari 2016
Beste inwoner van Mollegem
Stel u voor: u wilt graag genieten van de frisse lucht, maar zodra u een stap buiten de deur zet, krijgt u het benauwd. Dat is het gevoel dat mensen met een luchtwegaandoening ervaren wanneer het smoggehalte in de lucht te hoog is.
Door de slechte weersvoorspellingen voor de komende twee weken, moeten wij u daarom vragen om de de auto en andere motorvoertuigen zo weinig mogelijk te gebruiken en wat vaker de fiets te nemen of te voet te gaan. Zo draagt u niet alleen bij tot een leefbare gemeente voor iedereen, maar u bespaart er ook energie mee! U bent al luchtwegpatiënt? Dan vragen wij u om zo veel mogelijk binnen te blijven.
Merken wij dat deze inspanningen niet voldoende zijn, dan moeten wij het verkeer in de gemeente en de uitstoot van schadelijke stoffen zoals CO, CO2 en NOx zoveel mogelijk beperken of zelfs verbieden (volgens de gemeentelijke verordeningen 384 sub b, 385 en 386). Wij roepen ook de ondernemers in onze gemeente op om mee te werken aan deze uitdaging.
Zodra deze maatregelen niet meer nodig zijn, krijgt u van ons bericht.
Met vriendelijke groeten
Karolien Selhorst
Communicatiemedewerkster Milieudienst Mollegem