Mishka het kleine blauwe draakje

17 dec 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Heel lang geleden in een land hier ver vandaan toen draken nog bestonden werd een blauwe babydraak geboren. Zijn ouders gaven hem de naam Mishka wat beer in het russisch betekent. Mishka werd geliefd door zijn 6 broers en zussen maar hij was soms zo koppig en wou niet luisteren naar zijn ouders.

 

Ze leefden hoog in een berg in een inham . De ouders tekenden een lijn die de kinderen niet mochten oversteken of ze vielen naar beneden recht in de handen van de mensen.

Mishka was 10 jaar oud toen hij voor het eerst de lijn voorbij ging. Die keer gebeurde er niks omdat zijn ouders het op tijd zagen.

 

10 jaar later probeerde hij het opnieuw toen zijn ouders op jacht waren.

Hij stapte over de lijn en viel naar beneden. Wanneer hij terug bij bewustzijn kwam zat ik gevangen in een grote houten kooi. Jaren gingen voorbij en hij groeide en groeide.

 

Nadat hij al bijna 80 jaar gevangen zat voelde hij iets in zijn keel, een soort kriebel die niet wegging. Hij hoestte en hoestte wel 2 dagen lang. De mensen kwamen niet te dicht, alleen maar om hem eten te geven.

 

Toen hij tijdens de derde dag begon te hoesten kwam er een beetje rook uit zijn mond. Hij dacht bij zichzelf dit is mijn kans. Hij probeerde en probeerde en opeens lukte het om een vuurbal te maken zodat de kooi brak.

Hij vloog weg en zette een paar huizen in brand uit wraak dat de mensen hem zo lang gevangenhielden.

 

Mishka vloog voor dagen maar hij vond de berg niet terug. Na weken zoeken viel hij in slzzp in het bos. Toen hij wakker werd keek hij omhoog en zag hij de berg die hij al zo lang aan het zoeken was. Hij vloog omhoog en al snel zag hij de inham waar hij woonde. Toen hij in de inham stapte werd hij aangevallen door een andere blauwe draak, hij was ouder dan Mishka. De draak vroeg waarom hij in de inham kwam en Mishka vertelde dat dit zijn thuis was 80 jaar geleden.de andere draak stopte met vechten en begon te huilen. Hij omhelsde Mishka en vertelde dat hij ooit een broer had die van de berg was gevallen. Ze konden hem niet vinden dus dachten ze dat hij dood was.

 

Mishka was eindelijk terug thuis en had geleerd dat zijn ouders gelijk hadden en hij had moeten luisteren.

 

Het einde

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

17 dec 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket