Beste inwoner,
De gemeenteraad Mollegem roept alle inwoners en bedrijven op om het gebruik van gemotoriseerde voertuigen in en om de gemeente sterk te verminderen. Dit gebeurt naar aanleiding van de verwachte weersomstandigheden. Hierbij doen we ook beroep op u. Laat de auto zoveel mogelijk aan de kant staan en gebruik een alternatief vervoersmiddel zoals de fiets of het openbaar vervoer. Op deze manier verminderen we samen de uitstoot van schadelijke stoffen zoals CO, CO2 en NOx. Mensen met ernstige luchtwegeninfecties raden we aan om zoveel mogelijk binnen te blijven. Verslechteren de omstandigheden of wordt onvoldoende gehoor gegeven aan deze oproep, dan zijn de burgemeester en schepenen verplicht om de gemeentelijke verordeningen 384 sub b, 385 en 386 van kracht te laten gaan.
Dit houdt in dat de gemeente het gemotoriseerd verkeer sterk aan banden zal leggen of zelfs verbieden.
Vriendelijke groeten,
De gemeenteraad Mollegem