Profielschets van mijn lezers

7 okt 2016 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

DOEL

Webvertising op de bestaande site van onze praktijk, en foldertekst in de wachtruimte.  Ik werk als osteopaat in een gezondheidscentrum, samen met kinesisten en fitnessbegeleiders. Dus informeren, uitnodigen en overtuigen. In kleine mate amuseren, verstrooien, leren. Site tekst en foldertekst zullen verschillen, besef ik.

 

WETEN

Wat weet de lezer al over osteopathie? Is deze medestander of tegenstander? Hoe is het met de gezondheid van mijn lezer?

Ze kunnen osteopathie kennen en ze kunnen er ook nog maar van gehoord hebben of het als advies gekregen hebben, maar er nog niets van kennen. De clienten vanuit de kiné en de fitness weten vermoedelijk wel al iets.

 

WILLEN

De site bezoekers zijn op zoek en willen informatie en weten hoe ik werk. De client in de wachtkamer wil informatie maar kan ook gewoon als amusement of verstrooing en leergierigheid wat willen lezen.

Info: behapbaar, niet te moeilijk, concreet, of ik hen kan helpen of niet, of hun probleem een indicatie is voor osteopathie, wanneer het kan, hoeveel het kost. 

Sommigen willen ook overtuigd worden dat het een goede keuze is om naar de osteopaat te gaan. Anderen dienen zelfs gerustgesteld te worden dat het een veilige behandeling is.

 

VINDEN

Van heel open en geinteresseerd en zoekende en openstaand tot kritisch en wantrouwig en bang.

 

KUNNEN

Mensen kunnen lezen, maar hebben niets aan vakjargon, abstractie of ingewikkelde structuren. Dus gemakkelijke mensen taal, helder en concreet. 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

7 okt 2016 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket