Sterven

11 apr 2016 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

Jij

bijna uitgedoofd 

op bed
ik zit naast je 

met een schuldgevoel 

diep begraven
in mijn gedachten

 

Ergens
kijk ik er naar uit 

luisteren
naar je ademhaling
de laatste
om zelf weer te kunnen ademen 

en het leed te verzachten

 

Tezelfdertijd 

bekruipt me
een leegte 

hijgend in mijn nek 

want binnen hier en nu 

zal jij er niet meer zijn 

al blijf ik
uren turend op je wachten

 

Toch wil ik je geven
aan de aarde
terug
en schrijf ik
in het losse zand:
‚je mag gaan’
met een pijnlijke herinnering 

van vroeger
toen we samen nog lachten

 

In eenzaamheid
zal ik meesterven
een beetje
van dag tot dag 

maar ook
zal ik je bewaren
in de liefde voor jou 

om verder te kunnen gaan 

op eigen krachten ...

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

11 apr 2016 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket