De zon schijnt vol overtuiging vandaag en dat is een extra motivatie om deze winkel binnen te stappen. Binnen is het aangenaam warm. Zoals steeds gonst het hier van de bedrijvigheid. Precies allemaal kleine bijtjes op zoek naar het mooiste en beste bloemetje. Zoonlief rent meteen naar het kleine tafeltje met de grote boerderij en de vele diertjes. Wachten op onze beurt hoeft helemaal niet saai te zijn. Kijk moeke! Twee koeies! Die moeten in de stal hé? Terwijl hij zich laat afleiden ga ik speurend op zoek naar wat mij kan bekoren. Laat ik me verleiden door iets nieuws of hou ik het bij wat ik ken.
De vrolijke drukte omringd me tijdens mijn zoektocht. Een moeder en haar twee diva’s overleggen gretig wat de beste keuze zou zijn. Met die felle kleurtjes daar? Of misschien toch liever de glittertjes? De dochter des huizes huppelt vrolijk heen en weer om hen de beste opties te tonen. Vader bevestigt vol trots dat zij nu al een kei is in het vak. Een voltallig gezin van vijf stapt tevreden de winkel uit. Het is onze beurt. De praktische mens in mij heeft gewonnen. Ik zou voor deze willen gaan. Hopelijk zijn ze nog in voorraad? Ja, daar waren we vorig jaar ook heel tevreden van. Prijs/kwaliteit zijn die echt top. Zijn ze er niet meer in het blauw? Geen probleem hoor ook de andere kleur vind ik prima. De man des huizes verdwijnt even achterin en komt dan terug met de gewenste doos. Kom je bij moeke broer? Dan kunnen we even passen.