Tip van de week

‘De 500 rijkste personen werden 23% rijker & Uitnodiging Windsors aan de Obama’s zou de woede van Trump opwekken’ van Nils Geylen

Frank Keizer is dichter en redacteur. Zijn bundel Onder normale omstandigheden verscheen in 2016 bij Uitgeverij Polis. Hij woont in Brussel, maar is ook vaak te vinden in Amsterdam en staat geregeld op podia, van Londen tot Leeuwarden en van India tot Italië. Hij is redacteur bij nY, website en tijdschrift voor literatuur, kritiek & amusement, en bij het online no budget tijdschrift Samplekanon, waar hij mede-oprichter van is en dat in 2018 bekroond werd met de Lokienprijs.

Hij kiest voor ‘De 500 rijkste personen werden 23% rijker & Uitnodiging Windsors aan de Obama’s zou de woede van Trump opwekken’ van Nils Geylen als tip van de week.

"Zijn gedicht ‘De 500 rijkste personen werden 23% rijker & Uitnodiging Windsors aan de Obama’s zou de woede van Trump opwekken’ wijkt in vorm en opzet af van veel poëzie, maar je merkt aan alles dat er voor de dichter geen andere keus is dan het zo te schrijven. De maatschappelijke werkelijkheid van desintegratie, groeiende ongelijkheid en politieke en existentiële uitholling leidt tot een gebroken lyriek. Tot een ik dat wanhopig aan het woord probeert te komen en niet overstemd wil worden door het lawaai. Het zoeken van een nieuwe lyriek in die kapotte taal en wereld is wat dit gedicht zo spannend maakt."

Gepubliceerd op

31 jan 2018