Tip van de week

'Overschat en Overroepen' van LL Rigby

De Wolven van La Mancha is een veelzijdig Gents dichterscollectief met een hoek af. Ze zijn al tien jaar een vaste speler in het Gentse cultuurlandschap, waar ze creatieve jonge wolven een hart onder de riem steken. Onlangs bestormde de roedel het Poëziecentrum van de Arteveldestad om er hun tweede dichtbundel te presenteren. Je hoort De Wolven ook elke maandagochtend om 11u op de radiogolven van Urgent.fm en bovendien organiseren ze ook spetterende poëzie-evenementen, waaronder ‘De Sprekende Ezels’. De Wolven ontdekten op Azertyfactor "een opmerkelijke tekst: 'Overschat en Overroepen' van een zekere (en ergens een beetje onzekere?)" LL Rigby.

"De Wolven beamen de stelling van deze auteur dat de literaire wereld vrij hard kan zijn. En ja, auteurs zijn op den duur meer bezig met de promotie van hun literaire werk dan met de creatie ervan. Het is de ziekte van deze tijden en een onmiskenbaar symbool van onze spektakelmaatschappij. Maar ach, the show must go on. LL Rigby sluit het artikel mooi af door te beweren dat je ondanks alles in jezelf moet blijven geloven als schrijver. We approve: blijven huilen is de boodschap, al dan niet bij volle maan. Rigby, je column heeft ons alvast van de titel tot de laatste regel gesmaakt. Beter dan een kotelettenbout!

Wolvengroet."

Gepubliceerd op

8 jun 2016