Tip van de week

Tip van de week: Dennis Nowé

Bij zijn optredens wordt Denis Nowé steevast aangekondigd als de beste puntdichter van Vlaanderen. Hoe spijtig is het dan dat hij er altijd moet aan toevoegen dat hij eigenlijk ook de enige is. In januari 2016 verschijnt zijn vierde dichtbundel: Nacht van de Nowézie. Hij tipt 'catatonisch (v.)' van Elke De Schacht.

"Wie van het leven zo meedogenloos doch weergaloos verslag kan uitbrengen hoeft geen beroep te doen op fantasie. In een schijnbaar korte, zakelijke stijl, die bij het herlezen niet eens uit zo'n korte zinnen blijkt te bestaan, staat geen woord te veel, is geen gedachte te gezocht. Zinnen met weerhaakjes, alsof het leven een lied is van Guido Belcanto.

Er druipt 'n zekere agressie van het papier, het grijpt je  naar de  keel en is toch in zekere zin grappig. Je zult maar het vriendje zijn van  Elke De Schacht. Hopelijk moet ze nog 'n tijdje zoeken naar de man van haar dromen en de job van haar leven want geluk genereert zelden goeie dagboeken. Tussen Mijn strijd van de Noor Karl Ove Knausgard, het Verzameld werk van Frans Pointl en de Dagboeken van Hans Warren zal Mijn dagboek van Elke  De Schacht (dundruk 1085 blz, harde kaft) op mijn boekenplank niet misstaan."

Gepubliceerd op

18 nov 2015