Tip van de week

'Dingen zonder gezicht' van Ulrike Burki

Lisette Ma Neza houdt zich graag bezig met kunst. Het gaat voor haar vooral om verhalen vertellen en dat doet ze graag via slam poetry, film of muziek. Ze won in 2017 het Belgisch Kampioenschap Slam Poetry en behaalde zilver op het Europees Kampioenschap. Naast het schrijven, studeert Lisette aan filmschool Sint-Lucas in Brussel. Ze staat binnenkort op het Word n Sound Literature Festival in Zuid-Afrika en op het literaire FLUP-festival in Brazilië. Met poëzie hoopt ze de wereld te veranderen. 

 

Lisette tipt deze week Dingen zonder gezicht van Ulrike Burki

"Dit gedicht is ontzettend beeldend en elke metafoor die deze dichter gebruikt staat op z'n plaats. Zowel deze tekst, als haar andere teksten weerspiegelen een grote liefde voor de taal en specifieke woorden. 
Zo is het ene gedicht, aan het andere te linken. Hierdoor voel ik dat dit een eigen stijl is die al ver ontwikkeld is. Ulrike schetst de situaties tot in de details, maar ze beschrijft de meest banale en vanzelfsprekende momenten om een veel groter gevoel uit te drukken. Haar tekst is open voor interpretatie, maar ook weer erg specifiek. Wat een mooie poëtische kracht!" 

Gepubliceerd op

26 sep 2018