Tip van de week

Tip van de week: Kelly Deriemaeker

Kelly Deriemaeker is freelance journaliste voor De Standaard Magazine en Sanoma Magazines, naast blogster op talesfromthecrib.be. Vorig jaar kwam haar Blogboek uit, een boek vol tips en inspiratie voor meer blogplezier. Ze is ook de bezielster van "Reading Between The Wines", een leesclub vol mensen met een passie voor mooie woorden.

"Het beviel me, van het ene knappe stukje in het andere onverwachte verhaal duiken, klikkend door de goedgekozen woorden en openingszinnen van al die aparte schrijvers. Eerst dacht ik 'Wie zijt gij?' van Annelies Leysen op een schavotje te zetten, omdat ik  vanuit een diepe liefde voor doodgewone dingen die mensen typeren een rubriek met die titel mocht opstarten in de krant. Mensen die ervan houden hun kat te kunnen roepen met alleen hun ogen hebben bij mij een streep voor. Mensen die hun persoonlijkheid proberen te illustreren door middel van hun afkeer voor het getal elf ook. We waren er dus bijna, maar toen klikte ik toch nog door op het werk van Lynn Elshof. Van Lynn Elshof weet ik enkel dat ze vijfentwintig is en tot drie maal toe een stuk schreef dat me beroerde. Boeide. Deed glimlachen. Een wenkbrauw de hoogte in bracht (de linkse) en een goedkeurende 'hmm' opwekte onder mijn hersenpan. 'De intelligentie van hond en eigenaar' deed dat ook nog eens allemaal samen. Leuk en clever, met observaties waar ik van ga glimlachen. Extra punten voor een gastrol voor Free Willy in 'Er bestaan geen domme vragen'. Omdat Lynn Elshof zo iemand blijkt die weet: er bestaan geen stomme gedichten met een gastrol voor Free Willy. Twee."

Foto door Marleen Daniels

Gepubliceerd op

25 mrt 2015