ALLEE IDEE! #WEEK VAN HET NEDERLANDS

Omschrijving

Ben je tussen 15 en 25 jaar? Doe dan mee met ALLEE IDEE, een wedstrijd van TOTAAL, de jongerenwerking van Creatief Schrijven vzw, en dat in het kader van de Week van het Nederlands.

Klim in je pen en schrijf een zeer kort verhaal.  Je maakt kans op een e-reader of een boekenbon. 

De opdracht

Het kleurenwiel bevat zes kleuren. Je kiest één van de kleuren en de bijbehorende emotie en schrijft daarover een zeer kort verhaal. Je zeer kort verhaal heeft maximaal 150 woorden. Je tekst moet een titel hebben. Die titel telt niet mee voor de 150 woorden.

Je bent niet verplicht om de kleur te vermelden. Je zorgt er wel voor dat de emotie duidelijk in de tekst voelbaar is. 

  • rood = passie
  • oranje = enthousiasme
  • geel = vreugde
  • groen = liefde
  • blauw = hoop
  • paars = rust

 

Wat kan je winnen?

Er zijn twee winnaars. De jury selecteert één winnaar. Die wint een e-reader en een boekenbon. Het publiek kiest de tweede winnaar. De winnaar van de publieksprijs wint een boekenbon. 

 

Een zeer kort verhaal, wat is dat?

Een zeer kort verhaal bestaat uit maximum 1000 woorden, maar dat kunnen er ook een pak minder zijn. Lees hier zeven tips over hoe je een zeer kort verhaal schrijft.

 

Dit is een wedstrijd voor jongeren van 15 tot 25 jaar. ALLEE IDEE! #WEEK VAN HET NEDERLANDS is een initiatief van TOTAAL, de jongerenafdeling van Creatief Schrijven. De beslissing van de jury is zonder verhaal.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Een e-reader en boekenbon (juryprijs) OF een boekenbon (publieksprijs)

Georganiseerd door TOTAAL


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.