ALLEE IDEE! #WEEK VAN HET NEDERLANDS

Omschrijving

ALLEE IDEE viert de Week van het Nederlands met een schrijfwedstrijd!

Ben je tussen 12 en 18 jaar? Doe dan mee met ALLEE IDEE, een wedstrijd van TOTAAL, de jongerenwerking van Creatief Schrijven vzw, en dat in het kader van de Week van het Nederlands.

Klim in je pen en schrijf een zeer kort verhaal.  Je maakt kans op een boekenbon. 

De opdracht

Jij schrijft een zeer kort verhaal waarin een nieuw woord de hoofdrol speelt. Je kiest zelf hoe je deze hoofdrol interpreteert. Is een personage de verpersoonlijking van een woord uit het dialect? Vind je zelf een woord uit dat je in het verhaal uitlegt? Maakt een personage kennis met jongerentaal? De mogelijkheden zijn eindeloos!

Lees hier zeven tips over hoe je een zeer kort verhaal schrijft.

 

Praktisch

  • Je tekst is maximaal 150 woorden.
  • Je tekst heeft een titel. De titel wordt niet meegeteld bij de 150 woorden.
  • Je tekst is in het Nederlands. Regiotaal, slang, … zijn wel toegestaan.

 

Wat kan je winnen?

Er zijn twee winnaars dankzij de juryprijs en de publieksprijs. Beide winnaars ontvangen een boekenbon.

 

Dit is een wedstrijd voor jongeren van 12 tot 18 jaar. ALLEE IDEE! #WEEK VAN HET NEDERLANDS is een initiatief van TOTAAL, de jongerenafdeling van Creatief Schrijven. De beslissing van de jury is zonder verhaal.


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Een boekenbon

Georganiseerd door TOTAAL & Creatief Schrijven Jong


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.