Ben jij een conformist?

Omschrijving

"Er is niets dat zo onkennelijk van zichzelf vervreemdt als een mens die in een groep belandt." ~ Piet Van Aken

Soms vinden we het belangrijk om tot een groep te behoren. Soms vinden we het zelfs zo belangrijk om tot een groep te behoren dat we onze eigen mening even in een la stoppen en vergeten.

Dan gaan we ons conformeren.

Vergeet het verzet. Vergeet de rebellie. Met dit 28ste nummer wil Kluger Hans onderduiken in de leefwereld van de conformist. Voor één keer willen we helpen om water naar zee te dragen. We willen kiezen voor de weg van de minste weerstand. Die van het grootste gemak. Door conformistische keuzes te maken willen we op paden terechtkomen die anderen al voor ons geëffend hebben. Opgaan in een massa. Dat zal ons een veilig gevoel geven, want we riskeren niet om voor onszelf te moeten opkomen en hierbij roemloos ten onder te gaan.


Kluger Hans looft hierbij in goede conformistische traditie een wedstrijd uit.

We zoeken tot 1 september 2015 naar literaire salvo's die zichzelf in de voet schieten. Woordenstromen die een meerderheid naar de mond willen praten. Gedichten die pogen ergens bij te horen.


Kluger Hans belooft om de uitverkorenen samen te brengen in een groep en deze aangepast en wel aan onze lezers te presenteren, in december 2015. 

 

Hou onze facebookpagina in de gaten voor updates: www.facebook.com/klugerhans

 

Kluger Hans #28 / Conformisme.

 

 


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.