De Woordsmeedse

Omschrijving

Poëzie leeft! In deze tijden is video het ideale medium om gedichten de wereld in te sturen. Wij zoeken daarom een prachtig gedicht met bijhorende videoperformance om uit te roepen als winnaar van De Woordsmeedse.

De Woordsmeedse is een wedstrijd voor liefhebbers, niet voor professionals. Je kunt meedoen in je eentje of als collectief. Heb je wel een goed gedicht, maar vind je niemand voor de performance? Stuur ons dan een mailtje, wij brengen je in contact met een acteur.

Stuur ons jouw digitale inzending tussen 1 januari en 28 januari 2021 (Gedichtendag) via info@jkg-element.be. Onze driekoppige jury zal de inzendingen beoordelen en de winnaar wordt bekendgemaakt op 3 februari. De drie beste gedichten vallen in de prijzen.

Regels

  • Er is geen thema voor deze gedichtenwedstrijd.
  • Het gedicht wordt ingezonden in het Nederlands. Vertalingen van bestaande werken zijn niet toegestaan.
  • Het gedicht wordt ingezonden als videoperformance van min. 30 sec en max. 3 minuten. In deze performance moet het gedicht auditief en visueel worden voorgesteld, maar de vorm en het beeld zijn niet bepaald. Inzendingen kunnen dus variëren van een eenvoudige voordracht (je leest het voor op camera) tot een montage (als fotocollage en/of videobeelden).
  • De jury beoordeelt de kwaliteit van het gedicht en de performance als geheel. Er zijn geen aparte prijzen voor beste gedicht of beste video.
  • Iedereen mag deelnemen (behalve de jury), maar je gedicht mag nog niet gepubliceerd zijn. Je kan meedoen als collectief: de dichter, voordrager en videomaker kunnen verschillende mensen zijn.
  • Tekst, beelden en muziek die in deze voordracht worden gebruikt, moeten van eigen auteurschap zijn. Er mogen geen beschermde werken worden gebruikt.
  • Je kan maar één keer deelnemen. Als je als collectief deelneemt, mag je maar deel uitmaken van één inzending. Zowel je groepsnaam als je echte namen moeten worden bezorgd aan de jury.
  • Inzendingen kunnen enkel digitaal worden bezorgd.
    • De video stuur je op als link, als bijlage bij een e-mail of via WeTransfer.
    • De tekst van het gedicht bezorg je als eenvoudig tekstdocument zonder opmaak.
  • Wil je nadien je gedicht of video nog wijzigen, dan kan dat tot de laatste dag van inzending (28 januari 2021).

Alle info via www.jkg-element.be/woordsmeedse.

Door ons je gedicht te bezorgen, ga je akkoord met dit wedstrijdreglement, met de verwerking van je persoonsgegevens (zie ook onze privacyvoorwaarden) en met het gebruik van jouw gedicht en video in onze marketing en communicatie. Je behoudt zelf het auteurschap van je werken.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs De drie beste gedichten vallen in de prijzen.

Georganiseerd door jkg ELEMENT vzw