Doe mee aan Het Rode Oor 2022 | Dompel je favoriete personage onder in de literaire erotiek!

Omschrijving

In de erotische verbeelding is alles mogelijk, maar vaak inspireren we ons op personages die anderen vóór ons bedachten. Heb je zelf ooit vurige fantasieën vermoed achter de glimlach van de Mona Lisa of de blik van de Fenomenale Vrouw van Maya Angelou? Met wie wil jij een praatje maken in Beal Street, of ga je meteen met Don Giovanni naar zijn kamer? Krijg je kriebels in je buik van mister Darcy of eet jij liever een beschuitje met één van de Bad Boys? Schrijf dan een nieuw, prikkelend erotisch kortverhaal met een personage/personages uit je favoriete boek, kunstwerk, songtekst, theaterstuk, film, game of televisieserie!

Als je liever geen personage kiest, maar je je eerder wil laten inspireren door de impact, sfeer, setting of de boodschap van een bepaald werk, dan mag dat ook. Zo zei Billie Holliday bijvoorbeeld ooit dat ze het gevoel had dat het bluesnummer West End Blues de liefde met haar bedreef. We herhalen: in de erotische verbeelding is alles mogelijk, maar toon respect voor de personages en het werk van de originele maker, en houd het prikkelend!

Deelnemen?

Stuur je tekst (max 800 woorden) als word-document naar debbie@deburen.eu vóór de deadline: woensdag 20 april (09:00).

Hoe gaan we te werk?

De voorjury maakt een eerste selectie uit alle inzendingen. Vervolgens maakt de jury (o.a. Jacques Koch, Tülin Erkan en Dirk Leyman) een selectie van acht verhalen die worden voorgedragen tijdens een simultaanfinale op zondag 9 oktober in Amsterdam (De Nieuwe Liefde) en Antwerpen. Tijdens de finale wordt de publieksprijs en de juryprijs uitgereikt. 

Regels

- Je tekst mag maximaal 800 woorden tellen.
- Je tekst is nieuw en Nederlandstalig.
- Seks mag, maar hoeft niet.
- Citeren mag, maar houd het beperkt en alleen als het logisch is voor het verloop van je verhaal.
- Je verhaal moet geschikt zijn om als luisterverhaal te brengen en op te nemen.
- De jury let op het literaire en prikkelende gehalte van je tekst, en een originele invulling.
- Ga voor meer info over verdere spelregels, de jury, tips, de simultaanfinale en verhalen uit eerdere edities naar deburen.eu/hetrodeoor.

Beeld: © Shamisa Debroey

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs De winnaar van de publieksprijs krijgt Het Rode Oor en €500. De winnaar van de publieksprijs krijgt Het Rode Oortje: een eervolle vermelding van de jury. De acht beste verhalen worden gepubliceerd, krijgen een illustratie en een podcastversie.

Georganiseerd door Het Vlaams-Nederlands Huis deBuren, Stichting Nieuwe Helden en De Nieuwe Liefde.