Een verhaal over Toeval dat geen toeval is...

Dagen
156
Uren
19
Min
35
Sec
56

Omschrijving

De eerste aflevering van de gloednieuwe podcast van Het Mystiek Actie Front MAF!  gaat over synchroniciteit. Schrijver en schrijfdocent Patrick Bernauw en de redelijk mysterieuze ( M i ) buigen zich over dit fenomeen, "uitgevonden" door de Zwitserse psychiater Carl Gustav Jung. Je weet wel: een Toeval met Grote T, dat zich verhoudt tot het "normale" toeval als een olifant tot een mier en ook bekend staat als "betekenisvolle coïncidentie". Patrick Bernauw geeft voorbeelden uit eigen leven & werk - soms ook mét bewijs, of mét een getuige - en ( M i ) laat haar oosters licht schijnen in de schemering.

Hier hoort ook een oproep bij aan het grote publiek: bezorg je ons sprekende voorbeelden van betekenisvolle coïncidenties, ingesproken op je smartphone, en in mp3 naar ons emailadres gestuurd? Dan wel geschreven en naar datzelfde emailadres gestuurd? (info@inter-actief.be) Of gewoon in de commentaar sectie van deze podcast? Het kan zowel gaan om autobiografische verhalen (non-fictie) als fictie, vermeld bij je inzending wel duidelijk of je verhaal al dan niet waar gebeurd is.

MAF voorziet een vervolg op de aflevering Synchroniciteit is een bruut natuurfeitde beste verhalen, fictie en non-fictie, zullen verwerkt worden in een podcast. Indien er voldoende kwalitatieve inzendingen zijn, zal er ook een bloemlezing in boekvorm verschijnen (paperback en/of ebook) bij de digitale uitgeverij vzw de Scriptomanen.

Je kunt het Mystiek Actie Front MAF! ook volgen via deze website.  

Deadline

30 dec 2024


Details

Prijs Opname in een podcast van MAF! en/of publicatie in boekvorm

Georganiseerd door vzw de Scriptomanen in samenwerking met het Mystiek Actie Front MAF!