Jouw taal, jouw kracht

Omschrijving

Identiteiten en belevingen zijn fluïde, persoonlijk en toch collectief. Taal is een krachtig medium om verbinding te maken en de leefwereld van mensen die nog te weinig gehoord worden, mee naar buiten te brengen. Bij Rebelle werken wij aan gender en welzijn en willen we de stem versterken van vrouwen* en niet-mannen in de samenleving. Wij zijn benieuwd naar jouw innerlijke gevoelswereld.  

Wat betekent vrouw, man, mens zijn voor jou? 
Wat laat jou genieten?  
Welke taboes, welke stilte of welke schaamte wil jij doorbreken? 
Hoe verhoud jij je tot je eigen identiteit, je lichaam, je geaardheid, je seksuele beleving, je hart, je relaties tot andere mensen?   

In deze wedstrijd heb je vrij spel om gedichten en teksten te schrijven over gender, identiteit, liefde en seksualiteit. Zend ons jouw woorden (max 1 A4) in voor 1 maart 2024 via valerie.himschoot@rebelle-vzw.be. Wij maken een selectie van gedichten en teksten die gepubliceerd zullen worden op onze website en social media op Wereldgedichtendag. In een volgende fase heb je - vrijblijvend - ook de kans om verder met ons mee op pad te gaan. We zullen de gedichten in het najaar van 2024 verspreiden in de publieke ruimte in Vlaanderen en Brussel.  
 
Benieuwd naar jouw stem! 
 
Rebelle bouwt aan een samenleving waar alle vrouwen* zich goed in hun vel voelen, en onbeschaamd zichzelf kunnen zijn. We doorbreken taboes en verenigen vrouwen en groepen via verschillende actuele thema’s, die zich op het snijpunt van gender, gezondheid en opvoeding bevinden. 
We zijn toegankelijk, inclusief en streven naar gelijke kansen voor alle vrouwen in alle aspecten van hun dagelijks leven. Daarvoor schakelen we het volume van de vrouwelijke stem hoger. Of hun protest nu groots of net heel klein is. 
De keuze voor de asterisk (*) bij het woord vrouw past voor ons binnen genderinclusief taalgebruik. We willen namelijk dat elke iedereen bij Rebelle zichzelf kan zijn. Alle info over ons standpunt: https://www.rebelle-vzw.be/artikels/vrouwen-die-hun-wereld-veranderen  


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Publicatie op Rebelle website en social media

Georganiseerd door Rebelle vzw


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.