Flash Fiction Contest 2021

Omschrijving

De spannendste ultrakortverhalenwedstrijd van Europa is terug! 

De European Association of Creative Writing Programmes (EACWP) organiseert dit jaar opnieuw in samenwerking met Creatief Schrijven vzw de vierde editie van de Flash Fiction wedstrijd. Samen met schrijfliefhebbers uit dertien verschillende landen krijg je de kans om te strijden voor de titel van dé beste Europese flash fictionschrijver van het jaar en geldprijzen van 600 of 400 euro. Het thema van deze editie is 'buiten’


Thema 

Laat het thema ‘outside’ je inspireren. Laat de inkt maar vloeien en stuur je ultrakorte verhaal van maximum 100 woorden uiterlijk 30 april om 13u in! 

 

Deelnemen! 

Het inschrijfformulier vind je op de website van EACWP.


Veel succes gewenst! 


Winnaar 2020 

Vorig jaar won de Duitse Anna Lu met het verhaal Motorway Service Stop; de Belgische winnaar was Elske van Lonkhuyzen met Momentopname.

 

Even opfrissen wat flash fiction is? Ontdek hier voorbeelden en zeven gouden tips voor een goed zeer kort verhaal.

Regels

  1. Deelnemers moeten een flash fiction tekst van maximaal 100 woorden indienen.
  2. Het thema is ‘buiten’ (‘outside’).
  3. Je tekst moet een titel hebben. 
  4. Je tekst is nieuw en mag niet eerder gepubliceerd zijn of eerder bekroond met een prijs in een nationale of internationale competitie.
  5. Enkel teksten in de volgende talen komen in aanmerking voor deelname: Engels, Spaans, Catalaans, Portugees, Frans, Duits, Nederlands, Deens, Fins, Zweeds, Hebreeuws en Tsjechisch.
  6. De deadline is 30 april 2021 om 13u. Teksten die na deze datum worden ingediend, zijn van deelname uitgesloten.
  7. Alle teksten van de Europese finalisten worden gepubliceerd op de EACWP website.
  8. Alle vereiste gegevens zijn verplicht.
Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Geldprijzen van 600 of 400 euro.

Georganiseerd door EACWP in samenwerking met Creatief Schrijven vzw