Open call: bloggers voor World Choir Games

Omschrijving

Van 30 oktober tot 7 november 2021 vinden in Antwerpen en Gent de World Choir Games plaats, de Olympische Spelen voor zangkoren. Koor&Stem, brengt (op corona-veilige manier) 6000 amateurzangers samen voor concerten, workshops, openingsceremonies en prijsuitreikingen.

Creatief Schrijven vzw en BREEDBEELD bieden jou de kans om in duo en van achter de schermen over deze evenementen te schrijven en ze in beeld te brengen.

Waarover blog je? 
Wat kan jij vertellen over de openingsceremonie in Antwerp Expo of hoe breng je een competitieconcert in de Opera van Gent in beeld? Of ga je liever op zoek naar het (beeld)verhaal achter de deelnemers uit verschillende landen? Of volg je in aanloop naar de World Choir Games graag Studio Koorvlam in Broechem, Avelgem, Geel of Antwerpen? Het onderwerp en de insteek kies je zelf. 


Wat bieden we je? 
Je verhaal en/of beelden publiceren we op de Virtual Village, het online kloppend hart van de World Choir Games. Je artistieke creatie bereikt zo een internationaal publiek.

Concreet bieden we je:

  • een samenwerking met een blogger/beeldmaker die hetzelfde event verslaat.
  • een boeiende kennismakingsdag met een workshop bloggen/reportagefotografie ter voorbereiding, onder professionele begeleiding.
  • all-access toegang tot de verschillende events van de World Choir Games, zoals bijvoorbeeld:

              de openingsceremonie in Antwerp Expo
              de awardceremonie in Antwerp Expo
              een concert in de Opera van Gent
              een concert in de prachtige gerenoveerde Handelsbeurs Antwerpen
              een feedbackmoment om de resultaten te bespreken.

  • de kans om contacten te leggen met koren/zangers vanuit verschillende werelddelen. 

 

Wat verwachten we? 

  • Dat je over minstens twee events in het kader van de World Choir Games een blogpost schrijft, bij voorkeur in het Engels, Frans, Spaans,...  Lukt dat niet. Geen probleem. Wij kunnen ook voor vertaling naar het Engels zorgen. 
  • Dat je aanwezig bent op de kennismakingsdag op zaterdag 16 oktober in Antwerpen (van 10 tot 16u) waar we je meenemen in de boeiende wereld van de World Choir Games en de nodige praktische info geven.
  • Dat je bereid bent om samen met een beeldmaker of schrijver op stap te gaan.

 

Hoe neem je deel?

Vul uiterlijk 7 oktober dit formulier in. 

Uiterlijk maandag 11 oktober ontvang je de praktische info over de kennismakingsdag.

 

Foto: Nolte Photography

Regels

Creatief Schrijven vzw selecteert 12 bloggers voor deze open call. 

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Volledige toegang tot alle events van de World Choir Games, publicatie van je blog op de Virtual Village

Georganiseerd door Creatief Schrijven vzw i.s.m. Koor&Stem en Breedbeeld


Genres