OPEN CALL: SCHRIJF MEE MET NOVEMBERVERS

Omschrijving

Heb je minstens één keer per dag een geniaal idee of een geweldige zin in je hoofd waarvan je denkt: dit moet ik nu opschrijven! Om het vervolgens niet te doen?

Denk je soms: goh, ik zou ook eens willen proberen schrijven, maar ik heb er de tijd/energie/plek/stilte in huis/vulpen niet voor.

Vraag je je af hoe je een schrijver wordt?

Het antwoord op de derde vraag, veegt meteen de eerste twee van tafel.
Schrijver word je ... door te schrijven!

Natuurlijk hebben we een schat aan excuses klaar om het niet te doen. Ik ook. Behalve in november!

Naar jaarlijkse goeie gewoonte (ik ben aan mijn vierde keer toe) schrijf ik in de maand november elke dag één gedicht. Of een versregel. Of een nog rommelig idee. Zolang het maar een aanzet is tot poëzie.

Nee, dit hoeft niet perfect te zijn. Het mag zelfs ronduit slecht zijn. Sommige dagen is het dat en dat is OK. Ook dit is part of the game. 

Je kan je schrijfsels binnenskamers houden of net als ik dagelijks delen op dit platform.
Maak een handig profiel aan -al dan niet met pseudoniem- en dan ben je vertrokken.

 

Je kan je schrijfwaren ook op socials delen met de hashtag #novembervers.

Op 1 november start ik.
Je kan dertig dagen meedoen maar als deze post je alvast aanzet tot een wekelijks gedicht of zelfs maar eentje, dan is dat eentje altijd beter dan geentje.

En bedenk, de belangrijkste motivatie én doelstelling is schrijfplezier.

Vanessa Daniëls, dichter

 

NovemberOogst op 7 december 

Doe je deze maand mee met #NovemberVers?
(Of ben je een gretige lezer van het eerste uur?)

Dan ben je op woensdagavond 7 december van harte welkom op NovemberOogst:

een gezellige avond waar je bij een drankje andere verzers ontmoet en een selectie van jouw verse pennenvruchten kan (laten) voorlezen.

Breng gerust mensen mee.

Graag een seintje via dit formulier indien je komt. 

Locatie: Creatief Schrijven vzw
Adres: Gitschotellei 138, 2600 Antwerpen (op 7 minuten wandelen van station Antwerpen-Berchem) 

Welkom vanaf 19.30u
Poëzie vanaf 20u

Regels

Je kan dertig dagen meedoen maar als deze post je alvast aanzet tot een wekelijks gedicht of zelfs maar eentje, dan is dat eentje altijd beter dan geentje.

Je kan je teksten voor jezelf houden, maar je kan ze ook delen op Azertyfactor of sociale media. 

En bedenk, de belangrijkste motivatie én doelstelling is schrijfplezier.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs /

Georganiseerd door Vanessa Daniëls