OPEN CALL: NovemberVers

Omschrijving

Zin om je voor het eerst aan poëzie te wagen?

Zin om eindelijk aan die langverwachte dichtbundel te beginnen schrijven?

Zin om eindelijk je uitstelgedrag en excuses om het niet te doen aan kant te schuiven?

Doe dan mee aan NovemberVers!

 

NovemberVers

Voor het vijfde jaar op rij schrijf ik, Vanessa Daniëls, tijdens de maand november elke dag één gedicht. Of een versregel. Of een nog rommelig idee. Zolang het maar een aanzet is tot poëzie. 

En voor het tweede jaar op rij nodig ik jou graag uit om mee te schrijven! 

Nee, je gedicht hoeft niet perfect te zijn. Het mag zelfs ronduit slecht zijn. Sommige dagen is het dat en dat is OK. Dat is deel van het spel. Want zo zie ik het, als een spel. Het moet plezant blijven.

Je kiest zelf of je elke dag schrijft of één keer per week of…

Om je een zetje te geven post ik aan het begin van elke week een schrijfopdracht. Je bent vrij om daar al dan niet mee aan de slag te gaan.

Deel je schrijfsels hier op Azertyfactor en/of op sociale media met de hashtag #novembervers2023.

 

 

Opdracht week 4 “Schrijven is lezen”

Dompel jezelf deze week onder in bestaande poëzie. Ga grasduinen in poëziebundels en kies één gedicht. Schrijf hierbij een antwoord. Dat kan een parallelgedicht zijn, waarbij je de structuur van de verzen bewaart maar de inhoud verandert, een vervolggedicht of een kritisch antwoord. 

Opgelet! Wanneer je je gedicht online deelt samen met het bestaande gedicht, vermeld dan zeker de naam van de oorspronkelijke auteur.

 

Gedichten delen tijdens NovemberOogst: 4 december

Doe je deze maand mee met #novembervers2023?
Of ben je een gretige lezer van het eerste uur?

Omwille van de aangekondigde treinstaking verplaatsen we NovemberOogst naar maandagavond 4 december in plaats van woensdagavond 6 december 2023. 
Tussen pot, pint en koffie ontmoeten we elkaar en delen we enkele van onze verse pennenvruchten. 

Breng gerust mensen mee.

Welkom vanaf 19.30 u.  Voorlezen vanaf 20 u. 

Meld je uiterlijk 3 december aan via dit formulier.

Locatie: Creatief Schrijven vzw
Adres: Gitschotellei 138, 2600 Antwerpen (op 7 minuten wandelen van station Antwerpen-Berchem) 

 

Regels

Je kan dertig dagen meedoen maar als deze post je alvast aanzet tot een wekelijks gedicht of zelfs maar eentje in de hele maand, dan is dat eentje altijd beter dan geentje.

Je kan je teksten voor jezelf houden, maar je kan ze ook delen op dit platform of sociale media. 

En bedenk, de belangrijkste motivatie én doelstelling is schrijfplezier.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs /

Georganiseerd door Vanessa Daniëls i.s.m. Creatief Schrijven vzw


Genres