Open call: work-in-progress-avond

Omschrijving

Ben jij een (literaire) maker die nood heeft aan het delen van een work-in-progress en daar open feedback over wil ontvangen in een veilige context? Dan is deze open call iets voor jou!

Poëzie, theatertekst, proza, spoken word, filmscript, cabaret: alle tekstvormen zijn welkom, zolang tekst centraal staat in de fase waarin je werk zicht bevindt.

‘t Zal schoon zijn als ‘t af is wordt een work-in-progress-avond voor literaire makers die doorgaat op 23 november in Bib De Poort in Berchem. De avond is een samenwerking tussen c o r s o, Bib De Poort en maker Mona Thijs, die al lang snakt naar een manier om haar schrijfwerk tussentijds met een publiek te delen. Weg met het al te eenzame proces dat schrijven soms is. Naast Mona Thijs krijgen drie andere makers de kans om hun literair/tekstproject-in-progress te delen én feedback te krijgen van het publiek.

Wil jij een van die drie makers zijn? Waag dan je kans en stuur Mona Thijs je 'motivatiebrief' op. Deze is maximum twee A4's en je beantwoordt de volgende vragen: 

- Wie ben je? Beschrijf kort jezelf en je maakpraktijk
- Aan welk concept werk je?
- Waar sta je in je proces?
- Welke vragen heb je over je werk?
- Waarom is een work-in-progress-avond belangrijk voor je? Wat zou je eruit willen
halen?

Deadline: 5 november

Meer info:  corso.be/programma/schoon-zijn 

Regels

- Poëzie, theatertekst, proza, spoken word, filmscript, cabaret: alle tekstvormen zijn welkom, zolang tekst centraal staat in de fase waarin je werk zicht bevindt.

- Je bent minimum 16 jaar oud

- Je schrijft in het Nederlands

- Je zit in de schrijffase van een literair/tekstproject

- Je bent bereid gerichte vragen te stellen aan en feedback te ontvangen van een select
groepje luisteraars

- Je bent beschikbaar op de avond van 23 november 2023

- Beantwoord in max. 2 A4’s onderstaande vragen en stuur je antwoorden ten laatste op 5 november door naar monathijs@hotmail.be .

  • Wie ben je? Beschrijf kort jezelf en je maakpraktijk.
  • Aan welk concept werk je?
  • Waar sta je in je proces?
  • Welke vragen heb je over je werk?
  • Waarom is een work-in-progress-avond belangrijk voor je? Wat zou je eruit willen halen?

- Ben je gekozen?

  • Je kijgt een laagdrempelig podium in Bib de Poort in Berchem aangeboden waar je 15 minuten de tijd krijgt een fragment uit je work-in-progress te delen met een publiek.
  • Daarop volgt een feedbacksessie van een klein half uur waarin je gerichte vragen stelt aan en feedback ontvangt van een select groepje luisteraars uit het publiek.
Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Laagdrempelig podium in Bib De Poort om je work-in-progress te delen, een feedbacksessie

Georganiseerd door c o r s o, Bib De Poort & Mona Thijs