Scènes Shakespeare is dead

Omschrijving

Ben je gefascineerd door theater en wil je je wagen aan het schrijven van een scène? Dan schotelen Creatief Schrijven vzw, WISPER, OPENDOEK en Het nieuwstedelijk je graag een opdracht voor en dat in het kader van het festival Shakespeare is dead dat van 22 tot 26 februari plaatsvindt in Leuven. 


Scène over de hedendaagse Julius Caesar

Schrijf een scène over de hedendaagse Julius Caesar. Wie is deze prominente figuur? Hoe gaat hij om met de wereld zoals die nu is? 

Stel je Julius Caesar voor in onze hedendaagse samenleving: 

"Veldheer en dictator. Beter bekend als Julius Caesar of gewoon kortweg Caesar. Aan zijn naam hebben wij de woorden tsaar en keizer te danken. Ook is de maand juli naar hem vernoemd.*"


Voorwaarden

  • Gebruik in je scène minimaal twee personages. Meer mag ook.  
  • Je scène telt max. 1000 woorden. (Check dit even in Word, vooraleer je indient!) 
  • Max. 1 inzending per persoon 
  • Regie-aanwijzingen mogen maar zijn geen must. 

 

Prijs

De geselecteerde scènes worden tijdens het festival Shakespeare is dead gebracht door acteurs. Val je in de prijzen, dan ontvang je uiteraard een ticket om de voorstelling gratis bij te wonen.

Wil je meer weten over Shakespeare is dead? Neem dan zeker een kijkje op de website.

 

*bron: online geschiedenismagazine Historiek
copy foto:  Alex Vanhee 


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.

Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Scène wordt gespeeld door acteurs

Georganiseerd door Creatief Schrijven vzw i.s.m. WISPER, OPENDOEK en Het nieuwstedelijk


De wedstrijd is afgelopen. Je kan niet meer deelnemen.