Schrijf een literair erotisch verhaal voor Het Rode Oor

Omschrijving

In 2021 organiseren we Het Rode Oor voor de vijfde keer. De opdracht? Schrijf een prikkelend, literair, erotisch kortverhaal om naar te luisteren, met de focus op erotische fantasie. Seks mag, maar hoeft niet.

Wil je een erotisch verhaal (maximaal 800 woorden) inzenden voor deze lustrumeditie? Dat kan via debbie@deburen.eu. De deadline is maandag 3 mei (voor 09:00).

Een vakkundige jury maakt een selectie van 8 verhalen. De acht beste verhalen worden voorgedragen tijdens een simultaanfinale in Amsterdam en Antwerpen in het najaar van 2021. Het publiek in beide steden kiest de winnaar van Het Rode Oor. De winnaar krijgt Het Rode Oor (elk jaar een nieuw ontwerp) en een geldprijs van 350 euro. Naast een publieksprijs reiken we dit jaar voor het eerst Het Rode Oortje uit: een eervolle vermelding van de jury. De 8 beste verhalen worden gepubliceerd en krijgen een podcastversie. Informatie over de samenstelling van de jury en de simultaanfinale op 10 oktober 2021 wordt binnenkort bekend gemaakt.

Meer informatie en tips van de jury: https://deburen.eu/magazine/2420/het-rode-oor-schrijf-een-erotisch-kortverhaal

Regels

  • Stuur je verhaal als word-document (max 800 woorden) vóór maandag 3 mei 2021 (09:00u) naar debbie@deburen.eu. Graag met de volgende gegevens: naam (of pseudoniem), e-mailadres en gsm-nummer.
  • De tekst moet geschreven zijn in het Nederlands.
  • Je mag als duo of groep deelnemen. Indien het verhaal van een duo of groep de finale wint, treedt één persoon van de groep of het duo op als afgevaardigde.
  • Je mag slechts met één tekst deelnemen, dat geldt ook voor groepen en duo´s.
  • Het verhaal mag nog niet zijn gepubliceerd.
  • De inzendingen worden geanonimiseerd aan de jury voorgelegd.
  • De finale zal plaatsvinden op 10 oktober 2021. Houd die datum alvast vrij in je agenda.
  • De 8 beste inzendingen worden na de wedstrijd gepubliceerd door deBuren, Stichting Nieuwe Helden en De Nieuwe Liefde als tekst en als podcast.
  • De 8 finalisten ontvangen feedback van de jury.
  • De winnaar van Het Rode Oor wordt aan het einde van de finale gekozen door het publiek. De winnaar krijgt Het Rode Oor 2021 (elk jaar een nieuw ontwerp) en een geldprijs van 350 euro. Daarnaast wordt er dit jaar voor het eerst Het Rode Oortje uitgereikt: een eervolle vermelding van de jury.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
Deadline

Afgelopen


Details

Prijs Publieksprijs: Het Rode Oor 2021, een geldprijs van 350 euro en een publicatie (als tekst en podcast). Juryprijs: Het Rode Oortje (een eervolle vermelding).

Georganiseerd door deBuren, Stichting Nieuwe Helden, De Nieuwe Liefde